Beantwoord

Zoem/brom op Playbar

  • 25 February 2019
  • 13 reacties
  • 3869 Bekeken

Ik heb nu 3 jaar een soundbar, woofer en 2x play 1. Altijd perfect gewerkt en zeer tevreden. Echter sinds een tijdje bromt/zoemt de playbar bij tijd en wijle. Eens per half uur ofzo begint het en even later stopt het weer. Tijdens luisteren maar ook in stand-by. Iemand een idee wat het probleem kan zijn? Mag toch hopen dat een apparaat van € 799,- niet kapot is na ruim 2 jaar.
icon

Beste antwoord door Tim S 27 February 2019, 10:01

Bekijk origineel

13 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Vervelend om te horen dat je Playbar een zoemend geluid maakt. Ik verzoek je om de Playbar terug te zetten naar de fabrieksinstellingen:"
https://support.sonos.com/s/article/1096?language=nl_NL

Voordat je dit doet raad ik je wel aan om mogelijke surround and sub te verwijderen met de volgende gids:
https://support.sonos.com/s/article/2927?language=nl_NL

Na de fabrieksreset kun je de Playbar weer toevoegen aan het systeem.
Bedankt voor de snelle reactie. Alles is gereset en opnieuw geïnstalleerd. Nu afwachten of het terugkomt.
Nog steeds hetzelfde probleem. Playbar blijft zoemen om de zoveel tijd. Nog een andere mogelijke oplossing?
Reputatie 7
Badge +2
Wil je vragen een geluids opname te maken en het probleem te mailen naar support@sonos.com, beschrijf hierin ook hoe je al een fabrieks reset gedaan hebt maar het probleem terug komt.
Voeg hierin ook graag het serie nummer van het toestel, je volledige adres gegevens en telefoon nummer.
En voeg uiteraard graag het geluids fragment als bijlage toen aan de mail.
Dat gaat niet werken, want de zoem is niet hard genoeg om goed op te nemen. Dus misschien heb je nog een ander idee. Hij zoemt om het half uur of uur even en dan stopt 'ie er weer mee.
Reputatie 7
Badge +2
Zou je de Playbar op een andere TV kunnen testen? Misschien dat je een TV hebt op de slaapkamer met een optische uitgang?
We zullen moeten vast stellen of het de Playbar zelf is, of de bron, dus TV, die mogelijk een zoem via zijn optische uitgang geeft.
Als de TV inderdaad een zoem zou geven, zou de Playbar je dit laten horen.

Ook wij hebben een brom (basgeluid) die zacht hoorbaar is maar niet op te nemen.

volgens mij iets na de laatste updates van het systeem.

kan daar niets aan gedaan worden bij komende updates?

Reputatie 7
Badge +2

Het kan heel goed zijn dat de TV het geluid zou leveren, waarin de Sonos dit netjes te horen geeft, vandaar het vorige verzoek een andere TV of audio bron aan te sluiten om een vergelijking te maken.

Badge

Heb nu ook een probleem met een brommend geluid ik heb al drie gereset en dat ding is niet zo oud het gaat via de beam

Als HDMI en optisch heeft hij het gedaan

Badge

Na het oud en nieuw is het begonnen

 

Hoi,

Ik ben ook nieuw hier, maar wij hebben ook sinds een week of twee die zoem als de TV aanstaat. Muziek vanaf mijn mobiel is verder helder. Weet iemand toevallig wat hier aan gedaan kan worden?

Alvast bedankt en groet, Martien

Kan het soms zo zijn dat dit komt omdat wij sinds die tijd ook een glasvezel verbinding hebben gekregen van KPN?

Hier ook een zoem toon terwijl de playbar uit staat. Zo gauw de stekker ingestoken wordt begint het. Heb ik.v.m. verbouwing de playbar 2 maanden niet aangesloten, nu weer aangesloten en geüpdate. Heeft de update er iets mee te maken??

Reageer