Vraag

Ziggo internet uitbreiden

  • 12 December 2020
  • 1 reactie
  • 130 Bekeken

Hi,

Ik ben recent verhuisd en heb daardoor over moeten stappen op Ziggo. Ik merk dat de wifi boven niet altijd goed bereikbaar is, en wil daarom iets aanschaffen om boven ook goed bereik te hebben. Ik heb zowel boven als beneden Sonos One speakers staan.

Het liefst haal ik iets waarmee ik boven een nieuwe router/modem (ik weet eerlijk gezegd niet goed hoe het allemaal heet) neer zet, bekabeld aan de oorspronkelijke connectbox beneden. Boven komt dan een computer te staan die daardoor bekabeld kan worden aan die nieuwe router/modem en sneller internet heeft dan via de wifi.

Nou begrijp ik alleen dat Sonos speakers het nodig hebben dat er maar één wifi netwerk is. Kan dat in bovenstaande situatie? Ik begrijp van de Ziggo site dat ik dan dit nodig heb: https://www.ziggo.nl/internet/wifibooster/via-internetkabel . 

 

Alvast bedankt voor het meedenken!


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 6
Badge +3

Je moet voor deze oplossing een netwerkkabel boven hebben die aangesloten is op je oorspronkelijke connectbox 

Ik zie ook dat de nieuwe box een eigen wifinaam en password heeft, dus je hebt inderdaad 2 draadloze netwerken. Ik denk dat je dat wel kunt aanpassen, in elk geval in de originele connectbox, daar kan het zeker, ik neem aan dat dat ook in de booster kan. Als je Sonos via wif hebt, dan vind die meerdere wifi`s niet echt leuk. Je kunt dus proberen om netwerknaam (SSID) en password op beide apparaten gelijk te maken

Je kunt ook 1 of meerdere Sonos speakers zelf bekabelen aan 1 van deze Ziggo boxen, dan gaat het zeker werken.

Je oplossing is verder prima, dit is echt de beste van Ziggo. Die via stopcontact of de TP Link deco zou ik van afblijven.