Vraag

Yamaha CA-600 rechtstreeks aansluiten op Sonos Play 5?

Kan ik voor het afspelen van LP's op mijn platenspeler Technics SL-1500 de oude versterker Yamaha CA-600 rechtstreeks aansluiten op de Sonos Play 5? Welke uitgang moet ik gebruiken? Aansluiting via een audio kabeltje 3,5 mm stereo male - 2x RCA male, van pre-out/main in (nr 8 op foto) naar de Play 5 geeft nog geen geluid.

7 Reacties

dit is de achterkant van de versterker
Reputatie 4
Badge +2
Hoe oud is deze versterker?
Dit zijn volgensmij niet de normale RCA pluggen, rood/wit, links/rechts zie je op de huidige versterkers terug zou zien.
Zolang de juiste kabel gebruikt word, en een bron geeft geluid aan de Sonos audio ingang, waarna je in de Sonos app aangeeft dat de analoge ingang moet afspelen, zou je het geluid van die aangesloten bron moeten horen.
Snap tevens de vraag niet helemaal, paar keer gelezen maar word er niet wijzer van.
Je hebt een LP platenspeler (Technics SL-1500) "op" de oude versterker aangesloten (Yamaha CA-600)? Waarna je de analoge uitgang van deze Yamaha aansluit op de analoge ingang van de Play:5?
Is het tevens mogelijk om een totaal andere bron op de Play:5 aan te sluiten? al is het maar om te testen of de analoge ingang van de Play:5 het goed doet? Dus bijvoorbeeld een telefoon die je met audio kabel op de Play:5 aansluit, via de telefoon iets van muziek aanzet, om te kijken of de Sonos dit geluid van de telefoon laat horen?
Dank voor uw reactie!
De versterker is zo'n 40 jaar oud, denk ik. Hij heeft nog een ander type plug. Ik stuur een foto mee; er zit een tussenstuk bij om de rood/witte te kunnen verbinden. Dat heeft analoog altijd zo gewerkt. (en bij Expert dacht men, dat ie 't nog zo zou moeten doen).
En ja, inderdaad, wat u schrijft, heb ik gedaan: "Je hebt een LP platenspeler (Technics SL-1500) "op" de oude versterker aangesloten (Yamaha CA-600)? Waarna je de analoge uitgang van deze Yamaha aansluit op de analoge ingang van de Play:5".
Ik heb de analoge ingang van de Play 5 getest met mijn iPhone 7 en audiokabel. Dat gaat prima.
Heeft u nog een tip?
Reputatie 4
Badge +2
In iedergeval weten we dat de Play:5 zijn ingang het doet als de IPhone deze ingang van audio voorzag.
Zijn er andere bronnen op deze Yamaha die geluid kunnen geven ipv de Platenspeler?
We moeten namelijk uitsluiten of de Yamaha geen geluid geeft aan de Sonos, of dat de LP-speler geen geluid geeft aan de Yamaha.
Weet je verder zeker dat je de Phono wel hebt gekozen als ingang van de Yamaha, want daar zit je LP-speler op aangesloten.
Dus misschien is het een optie om een CD-speler of andere bron op de Yamaha aan te sluiten, om te zien of dit wel op Sonos hoorbaar is.
Test ook graag naast de Phono, de andere ingangen.
bedankt weer! ik ga kabeltjes kopen (er is ook nog een oude tuner) en alle opties uitzoeken; ook met oude boxen proberen.
het is gelukt! (met hulp van een technische buurman). Er bleek een andere 5-pins DIN-plug nodig te zijn (voor output; de oude waren alle voor input). En de plug moest niet in Pre out/main in, maar in Tape. Zie foto.
Dank voor het meedenken.
Reputatie 4
Badge +2
Goed om te horen dat het werkende is.
Veel plezier van je Sonos!

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen