Workaround verzonnen voor aansluiten platenspeler op Beam

  • 31 August 2021
  • 1 reactie
  • 171 Bekeken

Badge

ik heb een soort van workaround verzonnen voor zij die geen line in hebben op hun sonos producten maar wel een beam. Ik heb mijn oude blueray aangesloten op mijn tv en daar zit wel een line in op. Wanneer ik mijn platenspeler hierop aansluit kan ik lekker via mijn sonos play alles door het huis laten spelen door ook andere speakers te kiezen maar het beste loopt het wel via de beam moet ik zeggen. Op zolder staat een Ikea sonos en die hapert soms een fractie van een seconde. Ik zet dan het geluid van de woonkamer op 0 en op zolder naar wat ik wil.

Enige “nadeel” is dat ik mijn tv aan moet hebben maar met een beetje mazzel kan je het beeld uitzetten en alleen het geluid doorgeven via de HDMI/Optische kabel


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 1
Badge +2

Goedemorgen @J3rry en hartelijk dank voor de mededeling!

 

Vanuit een Sonos-perspectief is deze configuratie eigenlijk niet-ondersteund. Het kan inderdaad wel werken en dat is goed om te horen. Maar voor een optimale dataverwerking van de platenspeler naar Sonos toe raden we het sterk aan om gebruik te maken van een line-in Sonos-apparaat. Daarnaast is het groeperen van speakers afgeraden bij het geluid van de TV omdat er inderdaad wat vertraging kan ontstaan. De TV stuurt een aantal datapakketjes die op tijd moeten aankomen bij de andere speakers, wat niet het geval is via een 2,4Ghz WiFi-verbinding tussen de Beam en de rest van je Sonos-systeem. Daarom ook dat de surroundspeakers verbinding maken met de HT-master (soundbar) via de 5Ghz, bijvoorbeeld.

 

Kortom is deze configuratie wel mogelijk maar we ondersteunen het niet vanwege de bovenstaande redenen.

 

Ik hoop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.