Vraag

Witte lampje blijft knipperen op mijn Sonos Roam.

  • 25 June 2022
  • 4 reacties
  • 1715 Bekeken

Beste,

Het witte lampje blijft knipperen en maakt geen contact met het netwerk. 
Heb WiFi al meerdere keren opnieuw opgestart, de Sonos van netstroom verwijderd en alle andere tips van internet geprobeerd. Een reset lukt ook niet, het lampje blijft wit knipperen. Wat nu?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Foutje, lampje blijft niet wit branden maar wit knipperen 

Reputatie 4
Badge +3

Weet niet of je nog meer Sonos producten op je netwerk hebt zitten, maar ik heb een soortgelijk iets gehad. Bleek dat ik teveel speakers met een ethernet kabel had aangesloten. Sinds ik enkel de soundbar heb bekabeld is het gesodemieter weg. Bleek dat het Sonos systeem daarvan in de war raakte en toen verdwenen er soms spontaan verschillende speaker groepen. 
Als je enkel de Sonos roam hebt en verder geen andere speakers welke via WiFi hebt verbonden, zou je nog kunnen proberen om de WiFi gegevens in de Sonos-app te verwijderen en opnieuw aan te melden. 
“systeem”, “netwerk”, “netwerken beheren”

Als je dat al hebt gedaan, kun je denk ik even het beste maandag contact opnemen met Sonos om het verder uit te diepen. 

Dank voor je reactie

de roam heeft het gewoon gedaan maar is opeens gestopt met spelen.

het lamp blijft wit knipperen, diverse malen geprobeerd de roam te resetten met de pauze knop ingedrukt en de powerknop kort ingedrukt.

om het uit te zetten moet ik de powerknop 15 sec ingedrukt houden. Als ik daarna de powerknop weer indruk blijft het lampje wit branden. Opnieuw aanmelden bij het netwerk lukt ook niet. Als ik de pauze en de + knop indruk gebeurt er niets.

dit is niet de eerste keer met dit probleem, maar nu krijg ik de roam niet meer werkend

Reputatie 4
Badge +3

Volgens Sonos: 

Flashing white

The Sonos product is booting up after being plugged into power. The status light will also flash white while it’s waiting to connect to the network.

Lijkt erop dat het ding bezig is connectie te maken met je netwerk, wat blijkbaar niet lukt. Heb je in de Sonos-app (S2) het juiste wachtwoord voor je draadloze netwerk opgegeven? Zo ja, heb je misschien je netwerk beveiligd, zodat nieuwe Mac-adressen niet zomaar verbinding kunnen maken?

Je hebt het erover dat je de Sonos ook al van netstroom hebt gehaald. Het gaat om de Sonos roam toch?