Wit lampje Sonos 5 blijft knipperen, krijg geen contact

• 7 oktober 2017
  • 29 reacties
  • 4720 Bekeken

Sinds we terug zijn van vakantie doet de Sonos 5 het niet meer. Het witte lampje blijft knipperen en maakt geen contact met het netwerk.
Heb WiFi al meerdere keren opnieuw opgestart, de Sonos van netstroom verwijderd en alle andere tips van internet geprobeerd. Een reset lukt ook niet, het lampje blijft wit knipperen. Wat nu?

29 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Als je een fabriek's reset probeert uit te voeren word de speaker niet oranje?
Als fabriek's reset niet mogelijk is kan ik helaas meteen vaststellen dat de speaker defect is en voor reparatie terug moet.
Ontvang in dat geval graag het serie nummer van de speaker.
Bedankt voor je reactie.
Het lichtje wordt inderdaad niet oranje.
Het serie-nummer is:
1501 00-0E-58-6C-BC-98-9

Vriendelijke groet Leontine
Reputatie 7
Badge +2
Bedankt voor je reactie.
Het lichtje wordt inderdaad niet oranje.
Het serie-nummer is:
1501 00-0E-58-6C-BC-98-9
Vriendelijke groet Leontine

Heb je een mail verzonden, zie hier graag reactie op terug.
Heb hetzelfde probleem. Ook na reset geen oranje lampje. Serienummer 1010 00-0E-58-53-E8-A6-8
Reputatie 7
Badge +2
Heb hetzelfde probleem. Ook na reset geen oranje lampje. Serienummer 1010 00-0E-58-53-E8-A6-8
Mail verzonden onder referentie: 00163422
Zie hier graag antwoord op terug.
Badge
Heb hetzelfde probleem. Ook na reset geen oranje lampje. Serienummer 1502-B8-E9-37-24-22-26-A
Reputatie 7
Badge +2
Heb hetzelfde probleem. Ook na reset geen oranje lampje. Serienummer 1502-B8-E9-37-24-22-26-A
Mail verzonden onder referentie.: 00206983
Zie graag je reactie tegemoet.
Badge
Hi Tim,

Kan je die email mogelijk nog eens sturen, kan deze nl niet (terug) vinden in mijn email box.
Dank en fijn weekend !
Badge
Tim,

Ik schrijf een rectie, nadat ik een paar dagen moest afkoelen nav een email waarin Sonos een "voorstel doet mbt een "vervanging" van mijn kapotte Play5
Dit gezien mijn huidige Play5 gen1 na 3,5 jaar alleen nog maar een wit knipperend lampje geeft. (waarschijnlijk een software probleem, hij start niet meer op)

Ben erg benieuwd hoe jij zou reageren als je net als ik voor een xxx vermogen aan Sonos apparatuur (10 apparaten) in huis gehaald heb en met het volgende geconfronteerd wordt:

Stel je heb 2x een Sonos Play 5 die je als stereo-paar gekoppeld hebt, en één daarvan gaat plots zonder aanleiding kapot en je ontvangt het volgende voorstel vanuit Sonos
" Stuur je oude maar op en betaal €299 "bij" voor een nieuwe (vervagende) Sonos Play5"
Wat betekend dat ik daarboven op ook nog eens ca €486 moet betalen voor een 2e Play5 om mijn stereo paar weer "compleet/esthetisch" te krijgen.
Hoe zou jij je voelen ... als je € 685 mag aftikken aan een product mogelijk niett eens 3,5 jaar oud kan worden.

Ik voel me besodemieterd en deel dit dan ook met iedereen die ooit maar met idee heeft om een Sonos aan te schaffen.
Reputatie 7
Badge +2
Tim,

Ik schrijf een rectie, nadat ik een paar dagen moest afkoelen nav een email waarin Sonos een "voorstel doet mbt een "vervanging" van mijn kapotte Play5
Dit gezien mijn huidige Play5 gen1 na 3,5 jaar alleen nog maar een wit knipperend lampje geeft. (waarschijnlijk een software probleem, hij start niet meer op)

Ben erg benieuwd hoe jij zou reageren als je net als ik voor een xxx vermogen aan Sonos apparatuur (10 apparaten) in huis gehaald heb en met het volgende geconfronteerd wordt:

Stel je heb 2x een Sonos Play 5 die je als stereo-paar gekoppeld hebt, en één daarvan gaat plots zonder aanleiding kapot en je ontvangt het volgende voorstel vanuit Sonos
" Stuur je oude maar op en betaal €299 "bij" voor een nieuwe (vervagende) Sonos Play5"
Wat betekend dat ik daarboven op ook nog eens ca €486 moet betalen voor een 2e Play5 om mijn stereo paar weer "compleet/esthetisch" te krijgen.
Hoe zou jij je voelen ... als je € 685 mag aftikken aan een product mogelijk niett eens 3,5 jaar oud kan worden.

Ik voel me besodemieterd en deel dit dan ook met iedereen die ooit maar met idee heeft om een Sonos aan te schaffen.

Sonos houd een 2 jaar garantie periode aan, en uiteraard zou ik het persoonlijk ook zeer vervelend vinden als ik geld moet neergeleggen als iets buiten garantie valt. los van het prijskaartje.
Weet dat bedrijven de keuze hebben om je geheel in de kou te laten staan als iets buiten garantie valt.
Wij van Sonos bieden voor een gereduceerde prijs alsnog een mogelijkheid tot het vervangen van het product, ipv dat Sonos zou melden, koop maar een nieuwe voor de volle prijs.

Uiteraard zien we de Sonos apparatuur liever niet defect gaan, en zien we het liefst de Sonos een "leven lang" mee gaan, heb zelf persoonlijk een Play:5 1e generatie die al 8 jaar goed functioneert en gelukkig geen problemen vertoont.
Maar SOnos is en blijft electronica en kan helaas defect gaan, net zoals andere electronica van andere merken en fabrikanten.

Weet dat je ook de kapotte speaker zou kunnen omwisselen, om de andere in huis te houden, deze werkt immers nog prima.
2 speakers van een ander model, kunnen helaas niet in een stereopaar staan, maar kunnen als eigen kamer, wel in een groep gezet worden om alsnog synchroon de zelfde muziek ten gehore te brengen.
Het spijt me dat ik je verder niet blij kan maken in dit geheel, en hoe u dit verder verwoord aan de mensen in uw omgeving is uiteraard uw keuze waar ik helaas ook geen positieve draai aan kan geven.
Beste Tim,
Heb hetzelfde probleem. Ook na reset geen oranje lampje. Serienummer 1505 B8-E9-37-24-D2-4C-3.
Alvast bedankt voor je reactie.
Beste Tim,
Ook ik heb hetzelfde probleem met een Play5 gen1 serienummer B8E93724D102D.
Groet, Freek Jan
Reputatie 7
Badge +2
Beste Tim,
Heb hetzelfde probleem. Ook na reset geen oranje lampje. Serienummer 1505 B8-E9-37-24-D2-4C-3.
Alvast bedankt voor je reactie.

Mail verzonden onder ticket: 00332962

Beste Tim,
Ook ik heb hetzelfde probleem met een Play5 gen1 serienummer B8E93724D102D.
Groet, Freek Jan

Ook jou een mail verzonden onder ticket.: 00332965

Zie hier graag reactie op terug.
Mijn lampje blijft ook wit knipperen. Serienummer is 5caafd023560d
Reputatie 7
Badge +2
Mijn lampje blijft ook wit knipperen. Serienummer is 5caafd023560d
Heeft de fabrieks reset mogelijk nog effect?
Reputatie 2
Zelfde probleem hier. Reset werkt niet. Lampje blijft WIT knipperen.
Serienummer: 1112-00-0E-58-82-0E-7A-E

ik hoor graag wat te doen.

met vriendelijke groet,
Derk Kösters
Hallo,

Ook bij mij heeft 1 van mijn 2 play 5 speakers een knipperend wit ledje. Fabrieks-reset werkt niet diverse malen geprobeerd maar helaas. Serienummer: 1502-B8-E9-37-F8-7F-6A-9.

Contact opgenomen met Sonos service en ik krijg een "prachtig"aanbod, ik kan mijn speaker vervangen tegen een play 5 Gen 2 voor € 405,30 met als nadeel dat ik geen stereo paar meer heb maar goed daar valt mee te leven. Echter het bedrag dat ik moet bijbetalen voor vervanging omdat Sonos niets repareert is natuurlijk buiten proporties.

Ik heb met mijn Playbase (gelukkig) binnen het eerste jaar een defect gehad (wifi defect) en werd deze kosteloos vervangen de Sub werkt nog.

Een Sonos systeem werkt perfect, maar dat mag ook wel voor een high-end product met bijbehorende hoge aanschafprijs. Ik adviseer iedereen die een Sonos systeem koopt om minimaal 5 jaar garantie te kopen anders ben je bij problemen het €€ haasje.

Voor de service krijgt Sonos van mij een DIKKE ONVOLDOENDE en zal deze (ex)klant bij aanschaf van een nieuw systeem niet meer voor Sonos kiezen.

Michel
Reputatie 5
Badge +3
Ik kan hierop alleen maar zeggen: onthoudt waar je je spullen gekocht hebt en bewaar de bon. Je hebt een koopovereenkomst met de verkoper, niet met Sonos.
In Nederland heb je wettelijk recht op garantie zolang als je mag verwachten dat een product functioneert, gelet op het type product en de prijsklasse. Dat is niet gelimiteerd tot de twee jaar die Sonos aanhoudt, maar je zult je recht moeten afdwingen bij de verkoper, niet bij de fabrikant.
Beste Sjoop1985,

Wat is nu de strekking van jouw verhaal?

Ik heb deze play 5 bij de Sonos webshop gekocht. Sonos is dus zowel fabrikant als verkoper echter zij geven niet thuis althans komen met het eerder door mij aangegeven belachelijke aanbod.

Service Sonos is na 2 jaar gewoon op, moet je maar een nieuwe kopen repareren doen we niet.🤔😭

Michel
Reputatie 7
Badge +2
Spijtig om te lezen dat de service beneden pijl zou zijn vanwege het buiten garantie vallen van het product.
Service staat bij Sonos hoog, en Sonos zal er alles aan doen om deze service hoog te houden, los van het feit dat er kosten naar voren komen, omdat het garantie termijn vervallen zou zijn.

Een bedrijf heeft de keuze, om een vervanging of reparatie, of 1 van deze 2 opties aan te bieden.
Sonos heeft geen reparatie centrum, en heeft hierdoor inderdaad gekozen voor het vervangen van het volledige product voor het zelfde model, of verbeterde versie van het product.
Dit mede zodat de klant niet een lange tijd hoeft te wachten op een reparatie proces, en in onze ogen dus snel weer kan genieten van de muziek.
In dit geval word de 1e generatie Play:5 inderdaad vervangen voor een 2e generatie Play:5, waarin dit vervangende product een nieuwe 2 jaar garantie zal aanhouden.

Vandaag hebben systeem onderhoud waardoor telefonisch contact en ook mail verkeer pas opgang zal komen vanaf ongeveer 12:00 uur.
Tevens kan ik onder het mail adres hier op het forum je RMA niet terug vinden.
Zou je willen verzoeken ons nog even te bellen, of laat graag je telefoon nummer achter in een prive-bericht naar mij via ons forum, dan kijk ik graag of er tijd is om even contact met je op te nemen.
Het valt wel op, dat erg veel Play 5 Gen 1 bezitters consequent hetzelfde probleem ondervinden, wereldwijd. Vaak na het uit en weer aanzetten opeens een defecte Sonos met een knipperende witte led...

Hi Tim,

ik heb ook hetzelfde probleem. Ook na fabriek reset wil hij niet meer opstarten. Het serienummer is

1306-00-OE-58-FB-67-B8-E

Groet,

Mirelle

Hallo Tim,
Hier ook, zelfde probleem. Fabrieksreset werkt ook niet.
Kan jullie telefonisch niet bereiken op het nummer dat de verkoper mij doorgaf.
Het nummer van mijn Sonos 5 is:
1808-B8-E9-37-21-DE-02-6

Groeten,
Yvonne

Reputatie 7
Badge +2

Hallo Tim,
Hier ook, zelfde probleem. Fabrieksreset werkt ook niet.
Kan jullie telefonisch niet bereiken op het nummer dat de verkoper mij doorgaf.
Het nummer van mijn Sonos 5 is:
1808-B8-E9-37-21-DE-02-6

Groeten,
Yvonne

Weet niet welk telefoon nummer de verkoper aan u gegeven heeft.

Je kan het beste kijken op onze contact pagina.

Ik was te vroeg. Belde voor 10 uur :grinning:

Reageer