Beantwoord

Wifi wijzigen

  • 31 January 2019
  • 10 reacties
  • 10009 Bekeken

Telenet heeft wifi instellingen van modem veranderd. Hoe kan ik verschillende sonos players (5 totaal) op nieuwe wifi netwerk aansluiten? En neen, kom aub niet af met die dwaze hulppagina met ridicule uitleg over router en netwerkkabel en een app die je verder helpt. Been there, done that, dat werkt voor geen meter. Die app doet niets, nada, noppes. Het wijzigen van wifi instelling en is echt prehisterisch en sonos onwaardig.
icon

Beste antwoord door Frank N 4 February 2019, 16:02

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

10 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi, als je meer dan een speaker wilt overzetten naar een nieuw WiFI-signaal dien je toch echt een van de speakers met een kabel aan te sluiten. Deze maakt dan zijn eigen WiFi-signaal waar de rest mee kan verbinden. Wanneer ze allemaal verbonden zijn op deze manier kan je ze allemaal tegelijk het nieuwe wachtwoord/naam inleren.

Als het voor geen meter werkt dan gaat er iets verkeerd. Heb je in eerste plaats wel verbinding met de speakers, of lukt het niet om de WiFi in te leren?
Frank, bedankt voor je reactie. Ik heb de werkwijze ca. 101 keer gelezen en ca. 10 keer geprobeerd. Rustig en stap voor stap. Echter geen connectie te maken met ethernet gekoppelde player. Ik heb dan maar alles terug naar fabrieksinstellingen geplaatst en vervolgens alles players in huis één voor één terug gekoppeld. Onze playlists staan toch op Spotify. Maar ik snap de kafka niet, andere toestellen (HP-printer, Gopro, ...) laten je - zonder ethernet of andere koppeling (ik moest zelfs ethernet kabel op zolder gaan zoeken !), gewoon heel simpel toe om wifi instellingen in 1, 2, 3 te wijzigen. Het gros van de vragen op dit forum gaat over problemen met wifi instellingen. Waarom kan Sonos dat dat niet eenvoudigweg aanpassen? In plaats van steeds maar datzelfde mantra te herhalen (jij, Tim en andere Sonos medewerkers). Maak eens een ticket aan bij HQ? Gelukkig is de sound van Sonos weergaloos ...
Reputatie 5
Badge +3
Het spijt mij om te horen dat je dit geen prettige manier vindt van de speakers opnieuw te verbinden met je WiFi signaal. Hier gaan ze niks op aanpassen want het is een van de kernfuncties van Sonos.

Daarnaast hebben we al een andere methode gegeven om een speaker opnieuw met WiFi te verbinden als je slechts een speaker bezit. Dit gaat niet mogelijk zijn met meerdere speakers.

Als je nog altijd problemen hebt raad ik je aan te bellen met ons. Ons telefoonnummer en openingstijden staan hier.

Je hebt gelijk ik draai nog een apparte router voor mijn Sonos. Het is niet te doen. Wil ik de Sonos bedienen wissel ik wel even van netwerk dat si 2 keer per dag. S ochtends om de woonkamer aan te zetten en nog een keer om de keuken aan te zetten. 
uitzetten doe ik via mijn Dominica controler. 
heb gewoon geen tijd en geduld om weer uren te zitten prutsen. 
enigste snelle oplossing is terug naar fabrieksinstellingen dan is het zo klaar. Maar WiFi wijzigen pff.

Reputatie 7

Eens dat het instellen van een nieuw netwerk op Sonos meer werk is dan bij een apparaat met een scherm. Maar waarom dan niet andersom geredeneerd en het SSID en password van het nieuw netwerk veranderen naar die van het oude?

Idd een idee maar dan de camera’s, Dominica printer etc weer omzetten was blij dat alles het weer deed. Misschien op een koude regenachtige dag dat ik niets te doen heb.

Reputatie 7

Onthouden die andere apparaten niet meerdere netwerken? Dan weten ze ook de oude gegevens nog…..

Geen idee heb juist Sonos omdat het makkelijk is met de eerste keer installeren ik er niet verl verstand van

Kan je die niet gewoon resetten en als nieuw instellen op je netwerk? Ik moet nu ook van wifi wisselen maar wat een gedoe blijkbaar. Ik ben eerder geneigd nog een paar apple homepods bij te bestellen

Reputatie 7

Ja hoor, natuurlijk kun  je ze resetten. Dan ben je wel je instellingen kwijt.

Waarom niet je oude SSID en password blijven gebruiken?