Beantwoord

Wifi sonos 5

• 8 juni 2019
  • 5 reacties
  • 326 Bekeken

Beste Sonos,
Ik heb een Sonos 5, gen 1 en een connecter. Deze staan redelik dicht bij elkaar (ongeveer 5 meter). Maar de Sonos 5 valt af en toe weg en zie de app soms even niet. Hoe kan ik dit aanpassen?
Alvast bedankt
icon

Beste antwoord door Tim S 26 juni 2019, 12:07

De Connect & Play:5 zullen beide met de zelfde wifi verbinden, en proberen dus allebei op het moment met de "UBNT Das1" te verbinden.
Als je meerdere wifi punten in huis hebt, welke een andere naam in de lucht drukken, en deze punten staan dichter bij, misschien is het dan handig deze wifi in te leren ipv de wifi die nu op het moment te ver weg staat.
Zie graag de volgende Community Post om te achterhalen hoe je de Sonos andere wifi kan inleren.
Bekijk origineel

5 Reacties

Reputatie 6
Badge +2
Hoi Derrickdas,

Zie graag 2 diagnoses tegemoet van de Sonos installatie.
Graag een diagnose waarin de Sonos goed zou functioneren.
En een 2e diagnose kort aangemaakt nadat problemen zich voor zouden doen.
Zie de bevestigings nummers van deze diagnoses graag in je reactie terug.
152085497
Reputatie 6
Badge +2
De afstand van de "UBNT Das1" Wifi (Ubiquiti) is te ver voor de Play:5.
Weet niet wat de afstand in meters is tussen de 2, maar zoals het er nu uitziet is de afstand te groot.
Je wil de Play:5 dichter in de buurt van dit wifi-punt zetten.
Zie tevens dat de Woonkamer Connect, ook te ver staat, misschien is dit de reden dat je soms "de app niet zou zien".
Hoeveel meter afstand zit er tussen al je Sonos en dit wifi punt?
Wifi reikt maar 8 a 14 meter, dus als ik de huidige waardes zou zien, zou ik zeggen dat het 15 a 20 meter verderop staat.
Tussen de connect zit maar ongeveer 8 meter. En de ubiquitous zien ongeveer 15 meter en zit op een andere verdieping.
Moet ik het niet op de wifi van de connect zetten?
Reputatie 6
Badge +2
De Connect & Play:5 zullen beide met de zelfde wifi verbinden, en proberen dus allebei op het moment met de "UBNT Das1" te verbinden.
Als je meerdere wifi punten in huis hebt, welke een andere naam in de lucht drukken, en deze punten staan dichter bij, misschien is het dan handig deze wifi in te leren ipv de wifi die nu op het moment te ver weg staat.
Zie graag de volgende Community Post om te achterhalen hoe je de Sonos andere wifi kan inleren.

Reageer