Beantwoord

Wifi probleem 1ste verdieping

• 24 November 2018
  • 4 reacties
  • 233 Bekeken

Afgelopen week heb ik twee Sonos One aangeschaft.
1 toegewezen aan 'keuken' en 1 aan 'woonkamer' (op de begane grond)
Feitelijk betreft het dezelfde ruimte, dus deze kamers zullen in praktijk vaak gegroepeerd zijn.

Nu dacht ik vandaag ook een speaker mee te nemen naar boven om fijn een muziek te draaien tijdens het werk.
Dat viel dus even tegen. De Sonos One pikt het wifi netwerk van beneden niet op.
En uit alle topics over gerelateerde onderwerpen maak ik nu op dat ik voor de Sonos producten geen gebruik kan maken van twee verschillende netwerken. Op de 1ste verdieping heb ik namelijk een router staan, maar netwerk is natuurlijk niet gelijk aan de begane grond.

De oplossing om één van de Sonos One's met de ethernet te koppelen werkt in de praktijk voor ons helaas ook niet.
Ze staan op plaatsen waar niet voorzien is in een aansluiting.
Op de eerste verdieping zou dat technisch wel kunnen. Maar dat werkt ook niet als basis, want de speakers staan vaker op de begane grond en af en toe zou ik er één mee willen nemen naar een andere ruimte (op de boven verdieping).

Welke oplossingen zijn er dan nog?
Want ik ben voornamelijk overstag gegaan vanwege de flexibiliteit dat ik een speaker makkelijk mee kan nemen naar een andere ruimte.
Ik hoop echt dat ik dit nog in te richten is voor onze situatie.

Ik hoor het graag. Vriendelijke groet
icon

Beste antwoord door Tim S 29 November 2018, 13:53

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Is het niet mogelijk om totaal 1 netwerk van die 2 routers te maken? Weet niet wat voor een routers je hebt staan maar zolang dit 2 verschillende netwerken zijn zijn dit voor de sonos ook 2 verschillende omgevingen. Dit zorgt er voor dat je dus ook via de sonos app de speakers samen alleen kan zien als het 1 netwerk is.

Wellicht kijken of je er 1 netwerk van kan maken.. of er mee leven dat je dus in elk "netwerk" je een sonos speaker installeert maar je dan dus ook je telefoon elke keer aan het andere netwerk moet koppelen voordat je gebruik kan maken van die sonos in die locatie.
Reputatie 7
Badge +2
2 wifi punten die samen 1 wifi naam maken is door Sonos niet ondersteunt, en zal hoogstwaarschijnlijk problemen gaan geven.
Het is daarom goed om te lezen dat iedere verdieping zijn eigen wifi benaming heeft.
Zie graag onze Community Post omtrent het verschil tussen Sonos wifi en Router wifi waar ook dit probleem in word uitgelegd.

Omtrent jou probleem.
Het wifi punt wat boven staat, zit dit met ethernet kabel aangesloten op de hoofd-router beneden?
En zou je zeggen dat dit wifi-punt van boven, mogelijk wel tot beneden zou reiken?
Misschien is het dan een optie om de Sonos in te stellen op de wifi van de 1e etage, zodat op de 1e etage de speaker prima binnen het bereik staat, maar mogelijk als het beneden staat nogsteeds redelijk kan verbinden.
Dus dat Sonos niet met het wifi punt van beneden, maar het wifi punt van boven zou verbinden, mits deze wifi dus wel toereikend is voor de posities van de speakers beneden.
Mocht je dit willen testen, dan kan je de volgende Community Post doorlopen om de wifi van de 1e etage in te leren aan Sonos.

Als dit geen optie is of wel werkt maar toch ook problemen geeft vanwege afstand, dan kom ik toch op het Sonos wifi verhaal uit.
Indien een speaker niet bekabeld kan worden, zouden we de Sonos Boost aanraden als 1e bekabelde component, die de wifi voor de rest op zet wat draadloos staat.
Misschien een extra speaker voor de 1e etage zodat de speakers van beneden verder niet verplaatst hoeven te worden, en tevens als schakel in de Sonos-Wifi ketting naar boven zullen functioneren.
Misschien is een open mesh netwerk een idee?

...

Ook deze post aangepast, wil je verzoeken op te houden met het reclame maken voor je eigen bedrijf via het Sonos forum.
Reputatie 7
Badge +2
Misschien is een open mesh netwerk een idee?

Als je er maar voor zorgt dat Sonos met 1 wifi-punt in contact staat, niet meerdere wifi punten welke allemaal de zelfde wifi-naam hebben, zie dus graag de Community Post waar ik in mijn vorige post aan refereer.