Beantwoord

Wifi komt niet tot in de tuin

• 8 juni 2019
  • 9 reacties
  • 495 Bekeken

Badge
Ik zou graag de Sonos One die normaal in de keuken staat op mooie zomeravonden willen meenemen naar de tuin. Stroom is geen probleem, maar wifi die hebben we daar niet. Nu lees ik over "Sonos wifi", maar hoe ver reikt die? Is die sterker dan dan de wifi via de router (want de playbar die bekabeld is aangesloten staat bijna naast de router). Dan zou ik de "Sonos Wifi" kunnen gebruiken. Als de "Sonos wifi" niet verder dan de router wifi komt kan ik dan wifi via stroom aansluiten en dan het netwerk in de tuin dezelfde naam en wachtwoord geven als die van de router? Kan Sonos dan data verwerken?
Ben verder super tevreden over dit systeem.

Alvast bedankt voor het antwoord.
icon

Beste antwoord door Ilona14 15 juni 2019, 18:12

Opgelost. Ik heb een wifi booster bij Ziggo gehuurd en deze dezelfde naam (ssid) en wachtwoord gegeven als de originele router wifi. Nu heb ik muziek in de tuin. Perfect.
Bekijk origineel

9 Reacties

Badge
Ok, bedankt daar zal ik nog naar kijken.
Reputatie 7
Badge +2
Opgelost. Ik heb een wifi booster bij Ziggo gehuurd en deze dezelfde naam (ssid) en wachtwoord gegeven als de originele router wifi. Nu heb ik muziek in de tuin. Perfect.
Fijn om te horen, zorg wel dat de wifi-booster op het zelfde draadloos kanaal moet staan als de hoofd-modem z'n wifi dat staat, anders zou je problemen kunnen ervaren als Sonos zou schakelen tussen de 2 wifi punten met zelfde wifi-naam.
Badge
Reputatie 7
Badge +2
Wifi reikt over het algemeen zo'n 8 a 15 meter, liggende aan of het om een open ruimte gaat, of dat er mogelijk obstakels tussen zitten.
Met Sonos-net, dus door 1 component te bekabelen, kan je vanuit alle Sonos-toestellen een nieuwe 8 a 15 meter berekenen.
Je zou dus een Sonos toestel tussen de Playbase en je tuinspeaker willen zetten.
Mocht je geen extra Sonos toestellen in huis hebben, dan ben ik bang dat je die 25 meter niet gaat kunnen overbruggen.
Reputatie 3
Badge +2
Als je Playbar bekabeld is, dan heb je (als het goed is) reeds het SonosNet, dus het aparte draadloze netwerk van Sonos. De afstand naar je router is dan niet meer bepalend maar de afstand tot de dichtstbijzijnde andere Sonos speaker die met de Playbar kan verbinden, of de Playbar zelf. Het is een mesh systeem, dus alles geeft verbinding door. Als je afstand dan nog 25 meter is, is dat wel veel. Ik ben bang dat dat een te grote afstand is. Ik spreek uit ervaring, ik doe precies als jij, dus mijn Play Ones naar buiten halen maar maximaal een meter of 5 a 10 tot de Sonos`en binnen waarvan sommige bekabeld zijn.
Badge
Sonos Playbar is bekabeld, en de Sonos One is via wifi. Afstand van router tot in de tuin zal ongeveer 25 meter zijn. We zitten daar achter een gebouw.
Bedankt alvast.
Reputatie 5
Badge +2
Hi @Ilona14, om je op weg te helpen hebben wij wat meer info nodig. Kan je misschien toelichten of er iets van je Sonos systeem bekabeld is met de router of is alles draadloos? Wat is de afstand van de router naar de plek in de tuin?
Badge
Ik heb geprobeerd, maar er zit nog een muur tussen en dat houd waarschijnlijk alles tegen.
Controle lampje werd rood en op het tablet was geen internet, dus geen bediening.

Helaas.
Is er nog een andere oplossing?
Alvast bedankt.
Badge +2
Weet niet over hoeveel meter je praat maar laatst een feestje in de tuin en had een vergelijkbare situatie onze play base staat bij het raam in de kamer en de play one stond in de tuin op ongeveer 12 m en dit werkte prima.

Reageer