Beantwoord

wifi

• 15 juni 2019
  • 3 reacties
  • 176 Bekeken

Nieuwe modem Proximus schakelt zelf over van wifi 2.4 naar 5 en omgekeerd afhankelijk afstand controller/gsm. Loop je rond in huis problemen met aansturen sonos.
Klopt deze diagnose en hoe op te lossen?
icon

Beste antwoord door Frank N 18 juni 2019, 11:16

Het klinkt ernaar dat je 2.4 en 5Ghz Wifi dezelfde naam hebben en dat daarom je telefoon kan schakelen. Ik raad je aan om de 5Ghz aan te passen dat er bijvoorbeeld '-5G' instaat.

Dat je echter niet Sonos kan bedienen wanneer je op een ander signaal zit van dezelfde router lijkt een instelling te zijn. Mogelijk staat een optie als AP Isolation aan?
Bekijk origineel

3 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
is er geen instelling op je modem dat je kan uitzetten dat hij zelf automatisch zijn bandbreedte kiest? Ik weet het niet zeker maar het is een gokje waard.
Reputatie 2
Badge +1
Wat zijn dan de problemen met het aansturen? Mijn KPN/Telfort-spul doet dit ook (alle netwerken op 2,4 en 5Ghz van de Experiabox en de AP’s hebben zelfs dezelfde naam). Ik kan via de app de Sonossen altijd bereiken.
Reputatie 4
Badge +3
Het klinkt ernaar dat je 2.4 en 5Ghz Wifi dezelfde naam hebben en dat daarom je telefoon kan schakelen. Ik raad je aan om de 5Ghz aan te passen dat er bijvoorbeeld '-5G' instaat.

Dat je echter niet Sonos kan bedienen wanneer je op een ander signaal zit van dezelfde router lijkt een instelling te zijn. Mogelijk staat een optie als AP Isolation aan?

Reageer