Wi-Fi signaal valt weg/storing na installatie van mijn Sonos, maar m.b.v. mijn Apple instellingen opgelost!

Tijdens Black Friday een schitterende Samsung qled 55 inch tv aangeschaft.
Prachtig beeld en elke keer genieten maar helaas was het geluid niet naar mijn zin.

Eind december 2018 een Sonos Beam en twee Sonos Play One gekocht.
Uitgepakt en bewondert en na wederom lezen en lezen de Apple app opgestart en aangesloten volgens de instructies.
Televisiegeluid werd subliem dus TuneIn opgestart op mijn IPad en voorkeurstations geïnstalleerd.
Aangezet en net zoals de tv werkelijk geweldig!!
Na twee minuten storing..... signaal viel weg..... kan gebeuren dus ff opnieuw opgestart en..... na 3 minuten signaal viel weg.... na 2 minuten weer en daarna nog vele keren!
Begon al te denken dat ik een miskoop had gedaan na het lezen van ettelijke soortgelijke meldingen op dit forum.

Ben dagen aan het zoeken gegaan en heb, een voor mij, werkende oplossing gevonden.
Het artikel dateert van juli 2018.
Hieronder, in het engels, de oplossing die hier in huis met twee IPads en twee IPhones gewoon werkt.

How to add AirPlay 2 to your Sonos speaker
If you own a recent Sonos speaker you should be able to unlock AirPlay 2, which lets you stream to it directly from your iPhone.

Now that Sonos has added AirPlay 2 connectivity to its range of speakers, it's time to get on board the Apple train. With AirPlay 2 you can now stream to a Sonos device straight from your iPhone, or ask Siri on an iPhone, iPad or HomePod to control your new Beam sound bar, for example.
Unlike most Sonos setups, however, adding AirPlay 2 is not quite as straightforward as introducing a new speaker.
What you'll need:
An iOS device. If it wasn't obvious, AirPlay 2 will only work for users of iOS devices. The capability is baked in to the newest Sonos software, but you'll need an iPhone or iPad to unlock and use it.
A Sonos Beam, One, Play:5 (2015) or the Playbase
First: Download the latest version of the Sonos app -- Sonos will alert you if your speakers or software need updating, so you just need to click OK. It doesn't usually require visiting the App Store. Once everything is up to date, there's one more step.

Second: Add your speakers in the Apple Home app. Open the app and then press the + button in the top left corner. Press Add Accessory, and on the next screen press Don't have a Code or Can't Scan? On the next page, your compatible Sonos speakers should appear in Nearby Accessories. Press each one to add it to Home.

Once this process is done, each speaker can be seen as an AirPlay 2 device, and Siri and Alexa can operate at the same time. That is, Siri via your phone and Alexa on the Sonos One and Beam. That's it, that's all you need to do. So go on, get streaming!

4 Reacties

Reputatie 4
Badge +2
In principe moet Radio van Tunein vanuit de Sonos applicatie ook gewoon netjes werken.
Zie dan ook graag een diagnose tegemoet waaruit we mogelijk de oorzaak van je probleem kunnen achterhalen.
Dank voor de tip! Ik heb alles stroomloos gemaakt, 5 minuten gewacht en aangesloten. TuneIn opgestart en binnen twee minuten signaal weer weg.
Een tweede diagnose gemaakt en stuur ik hierbij mee. Ik hoop dat iemand er wat mee kan. 154070330.
En nog één 1034810201
Reputatie 4
Badge +2
Zoetermeerder schreef:

En nog één 1034810201

Ervaar je dit op alle radio stations of alleen op dit radio station wat je meerdere keren start en ook weer uitvalt?
Wifi ziet er verder prima uit.
Het ziet er naar uit dat de Sonos de buffer niet kan opbouwen waarin deze dus niet optijd de informatie te horen krijgt die deze verwacht te ontvangen.
Of dit aan het radio station ligt of aan de internet verbinding durf ik helaas niet te melden.
Misschien dat het aanpassen van de modem z'n DNS naar de Google DNS hier een verandering in doet brengen, en is het testen waard.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen