Beantwoord

Geen verbinding met Sonos - Boost - SonosNet


Diagnose 1333292276

Overweeg de boel te verkopen, want sonos werkt al weken niet goed en valt uit. Ook op plekken waar lijn telefoon een hoge wifi laat zien zegt Sonos dat er geen verbinding gemaakt kan worden.

Ik word er gek van!

icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 10 April 2021, 14:51

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

15 Reacties

Reputatie 7

Goede wifi is een goede basis voor Sonos. Dat wil echter niet zeggen dat het altijd goed gaat als je telefoon zegt dat je een goede verbinding hebt. Heb je al eens contact opgenomen met Sonos? Zij kunnen je hele set up met je doorlopen en mogelijk met jou uitzoeken waar het probleem zit.

Hi, dank voor je reactie. Contact opnemen is helaas nog niet gelukt, maar had gehoopt dat met mijn diagnose nummer iemand zou kunnen helpen?

Reputatie 7

Nee, alleen Sonos kan iets met dat nummer - en bespreekt geen diagnoses op het forum.

Reputatie 6
Badge +3

Wat heb je voor wifi (apparatuur)in huis ?

Een airport time capsule met airport express. Werkt al jaren prima en dus nooit eerder problemen mee gehad.

Reputatie 6
Badge +3

Is dat 1 centraal wifipunt of zijn dat meerdere wifi satellieten ? En wat voor systeem is dat, zijn dat Wifi versterkers of Mesh systeem, weet je dat ?

Reputatie 6
Badge +3

Zo te zien zijn het wifi versterkers. Sonos en wifi versterkers gaan niet samen, dan heb je de oorzaak van je probleem te pakken. Kan best dat het gewerkt heeft maar dat zegt niet zoveel.

En zou dan mesh de enige oplossing zijn? Afstand boxen en centrale WiFi punt zonder versterkers is te groot

Reputatie 6
Badge +3

Een mesh wifi systeem wordt officieel wel ondersteund door Sonos (in tegenstelling tot versterkers), echter…...de forums staan ook daarbij bol van de mensen met problemen (hapering, uitval) en dat snap ik volledig. Wat je kunt overwegen is om 1 van je Sonos direct te bekabelen met een ethernetkabel aan je router. Sonos maakt dan geen gebruik meer van je wifi maar maakt een eigen draadloos netwerk aan (SonosNet) waarbij elke speaker het draadloos signaal doorgeeft.

Ik dacht dat dit juist de functie van de Sonos boost is? Deze zit bekabeld aan de Apple time capsule die de WiFi uitstuurt.

Reputatie 6
Badge +3

In je opening post verwijs je naar je wifi. Als je een Sonos Boost in gebruik hebt (of een bekabelde Sonos speaker), dan wordt je wifi niet gebruikt.

Die Apple time capsule, waar is die weer mee verbonden dan ?

De Sonos boost zit bekabeld aan de Apple time capsule, die ook de wifi in net huis verzorgt.De Apple time capsule zit bekabeld aan een router.

Reputatie 6
Badge +3

En die router is ook weer ergens mee verbonden ? 

Waarom vraag ik dit: mogelijk heb je meerdere apparaten in gebruik (ISP modem, eigen router, apple time capsule) die een eigen netwerk aanmaken waardoor je conflicten kunt krijgen die er voor zorgen dat apparaten niet meer met elkaar communiceren.

Tevens zou je even kunnen controleren of alle Sonos apparaten via SonosNet met elkaar communiceren. Dit controleer je door in de App bij settings→ system→ info te kijken naar de waarde achter het veld WM. Dit zou een 0 moeten zijn bij juist gebruik v/d Boost.

Dank voor het meedenken Eddie!

De router is direct verbonden op de internet binnenkomende ziggo kabel.

De WM is idd overal 0, dus dat zit goed.


 

 

Reputatie 6
Badge +3

Dank voor het meedenken Eddie!

De router is direct verbonden op de internet binnenkomende ziggo kabel.

De WM is idd overal 0, dus dat zit goed.


 

 

graag gedaan, dit moet te fixen zijn. Die router waar je het over hebt, is dus de Ziggo box ? Sonos WM:0 is prima, zo hoort `t. En je wifi heeft er dus niets mee te maken want die wordt simpelweg niet gebruikt. 

paar vragen:

Heb je nou een eigen router of is dat die van Ziggo zelf ?

Heb je de wifi van Ziggo zelf nog aanstaan naast die van je Apple ? 

Staat je Apple nog in routermodus ? Dan heb je router op router, dat gaat niet goed dan. Ik ken die producten niet goed maar ik vind er dit over:

 

https://www.netweters.be/t5/Instellingen-software-hardware/Airport-Time-Capsule-omzetten-naar-Access-Point/td-p/58560

Als je al een router hebt, dan moet je er niet nog een router bovenop zetten, dit kun je voorkomen door naar AP mode of Bridge mode om te zetten.