Beantwoord

Wegvallende radio na providerswitch

  • 13 June 2021
  • 5 reacties
  • 88 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Beste,

Adgelopen week overgestapt van KPN naar T-Mobile (beide glasvezel) en sinds de switch valt bij het luisteren naar radio met regelmaat het signaal wel, paar seconden stil en begint weer te spelen. Had al geprobeerd om de WiFi-speakers opnieuw op het WiFi netwerk te zetten en ook het kanaal gewijzigd…helaas niet geholpen.

opzet:

Playbar: bedraad aan een Netgear switch en direct op de T-Mobile modem (WiFi uit)

2x play1: gekoppeld op thuisnetwerk/WiFi kanaal 6 (ook al gewijzigd naar een ander kanaal)

Ik maak geen gebruik van de WiFi van T-Mobile maar via de WiFi van een set Netgear Orbi. Voor de providerswitch nergens last van en ook tijdens kijken van tv geen last. Luisteren naar bv Spotify levert ook geen problemen dus alleen tijdens radio luisteren.

Diagnostische info: 569876338

Enige tips zijn welkom

icon

Beste antwoord door Erwin_w 13 June 2021, 19:07

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb niet direct een oplossing maar als je een Sonos bekabeld hebt aan je router (al dan niet via switch), dan gebruikt Sonos je wifi niet. Er wordt dan door Sonos een eigen draadloze netwerk aangemaakt.

Reputatie 2
Badge

Ik heb mijn Play1's nooit op het wifi-netwerk van de Sonos gekoppeld gehad en zaten altijd direct in mijn eigen netwerk. Vóór de provider-switch niets gewijzigd en na de switch ongewijzigd gebleven dus daar zou het niet aan moeten liggen. Toch bedankt voor je reactie.

Reputatie 7

Je zegt dat je je Playbar bedraad hebt aangesloten. Dan maakt hij het Sonosnet aan waar de rest van de speakers bij aan (zouden moeten) sluiten. Ze krijgen dan overigens wel een ip-adres in je netwerk, misschien dat dat is watje ziet?

Welke Wm-code zie je bij Systeem-Over mijn systeem? WM:0 is Sonosnet.

Reputatie 2
Badge

Oké, dank voor je uitleg. De WM staat hier op 0, net zoals dat stond voordat ik van provider wisselde.
Gewoon muziek streamen van bv Spotify gaat zonder probleem, bij het TV-kijken ook geen probleem. Dit gebeurt dus alleen bij het radio luisteren ongeacht welke zender.

Reputatie 2
Badge

Even een update…

Ondertussen telefonisch contact gehad met een medewerker van Sonos, zeer goede hulp.
Op zijn advies ondertussen de volgende dingen geprobeerd:

  • van bekabeld naar wifi gezet en weer terug;
  • op stand de set gereset door Sonos;
  • spanning er, minuut gewacht en spanning erop;
  • Play 1's ontkoppeld;
  • netwerk opnieuw ingesteld
  • Door de medewerker het rapport laten bekijken en merkte het probleem op

Zelf al de glasmodem en normale modem spanningsloos gemaakt, opnieuw één voor één opgestart, helaas niets. Toen nogmaals de gehele set volledig opnieuw geïnstalleerd….helaas weer niets opgelost.

Tot nu toe zou ik wel kunnen constateren en uitsluiten dat dit iets met Sonos te maken heeft aangezien ik dit eerst niet had. Ook na al deze bovenstaande handelingen lijkt het een modem-probleempje (buffer vast of te vol gelopen??)

Nu dit probleem bij T-Mobile neergelegd in de hoop dat ze het kunnen oplossen.

Voor zover bedankt voor jullie hulp, mocht ik onverhoopt er achter komen wat het probleem was zal ik dit hieronder gaan vermelden.