Beantwoord

wegvallen speakers en kamers


Heb een vrij uitgebreid Sonos systeem en een sterk wifi signaal. 5 ubiquity Aps hangen in de woning. Blijft problemen houden met wegvallen kamers en speakers. Een aantal speakers zijn bedraad aangesloten om bereik van boost te vergroten. Maar blijf problemen houden.

Ik heb 2 diagnoses gemaakt 1 waar speakers weggevallen zijn en 1 waarin alles zichtbaar was.

 

diagnose 1576679856 + 455240455

 

ik hoor graag wat er aan de hand is.

icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 7 March 2021, 12:07

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

27 Reacties

Reputatie 7

Voor antwoord op een diagnose moet je bellen met Sonos. Bij een mesh-systeem raadt Sonos aan de speaker te verbinden met de eerste node.

Reputatie 7
Badge +3

Diagnoses worden niet door Sonos via dit forum uitgelezen. De overige gebruikers van dit forum kunnen deze niet uitlezen.

Je zult op werkdagen contact op moeten nemen met Sonos.  https://support.sonos.com/s/?language=nl_NL

Reputatie 6
Badge +3

Als je minimaal 1 Sonos bekabeld hebt (Boost en/of speakers) dan doet Sonos helemaal niks met je UAP`s. Sonos maakt dan een eigen draadloos netwerk aan (SonosNet).

Toevallig ook managed Unifi switches in huis ?

Reputatie 7

Zie ook https://en.community.sonos.com/troubleshooting-228999/mesh-and-sonos-connection-issues-6849013

Nee alleen accespoints die bedraad zijn aangesloten, dus geen mesh netwerk.

Bedankt ik ga maandag contact opnemen met Sonos.

Reputatie 6
Badge +3

Heb je ook unifi managed switches ?

Nee dat is de volgende stap. Nu nog unmanaged tp link switch

Reputatie 6
Badge +3

Ok, ik zou toch eens bij wijze van proef alleen je Boost bekabeld houden en de andere bekabelde speakers van de ethernetkabel afhalen. Als je meerdere Sonos bekabeld hebt, dan speelt er mogelijk iets mbt het spanning tree protocol, dat is een lang en ingewikkeld verhaal om uit te leggen maar je hebt dat mogelijke probleem niet als slechts je Boost is bekabeld. Kijk wel dat je je Boost centraal hebt staan en dat deze vrij kan stralen, dus liefst niet in de meterkast.

Wel grappig, ik heb ook 5 UAP`s in huis en voorheen unmanaged TP-Link switches gehad die nu allen vervangen zijn door (ook 5) managed USW`s. Als je die TP-Link switches gaat vervangen door USW`s gaat het STP probleem zeker spelen, Sonos heeft helaas soms te oude standaarden voor moderne managed switches. Ook daar zijn gelukkig oplossingen voor maar je moet dan wat instellingen aanpassen in Unifi of doen wat ik je net heb geadviseerd en zelf ook heb, dus slechts de Boost aan de kabel. Ik heb de Boost daar zelfs speciaal voor aangeschaft omdat ik die instellingen in Unifi niet wil aanpassen, dat is 20 jaar terug in de tijd vwb technologie.

Badge

Reeds jaren gebruik ik (draadloos) sonos. de laatste tijd heb ik veel problemen met wegvallen van kamers. Meestal met robots krijg ik ze wel in het gareel. Vandaag is het echt een ‘puinhoop’.

Van alles geprobeerd om de kamers weer zichtbaar te krijgen. Twee kamers blijven maar afwezig en ik kan ze op geen enkele manier weer aan de praat krijgen. Ook niet buiten speellijsten op radio-zenders blijven er maar twee actief. Twee speakers doen het nu, de andere twee weigeren. Ook de instelling via spotify om rechtstreeks op de boxen de luisteren kan niet.

Reputatie 6
Badge +3

Alles Sonos draadloos ? Zo ja welke wifi gebruik je ?

Badge

Hello. KPN

Badge

Wifi werkt goed. Behalve op Sonos!!

Reputatie 6
Badge +3

Wifi werkt goed. Behalve op Sonos!!

Dat zegt niks, welke apparaten heb je in huis voor wifi ?

Badge

Alleen pc, i-pad. Op pc staat nu wel Sonos maar kan geen volume regelen daar. Op mijn Mobile krijg ik helemaal geen Sonos. Alleen een blanco scherm

Reputatie 6
Badge +3

Dat bedoel ik niet. KPN is je provider maar welke apparaten heb je om in je wifi te voorzien ? Is dat enkel en alleen de modem/router van KPN of zijn dat meerdere apparaten van KPN of nog andere merken/soorten apparaten.

Badge

Process:               Sonos S1 Controller [6509]
Path:                  /Applications/Sonos S1 Controller.app/Contents/MacOS/Sonos S1 Controller
Identifier:            com.sonos.macController
Version:               11.2.6 (57.5.87010)
Code Type:             X86-64 (Native)
Parent Process:        ??? [1]
Responsible:           Sonos S1 Controller [6509]
User ID:               501

Date/Time:             2021-03-13 16:10:03.217 +0100
OS Version:            Mac OS X 10.13.6 (17G14042)
Report Version:        12
Anonymous UUID:        C6382A40-3823-CA5F-C049-9EE20065B5BC

Sleep/Wake UUID:       84867987-6306-4248-AA6C-2ECA843D45EB

Time Awake Since Boot: 23000 seconds

System Integrity Protection: enabled

Crashed Thread:        0  Dispatch queue: com.apple.main-thread

Exception Type:        EXC_BAD_ACCESS (SIGSEGV)
Exception Codes:       KERN_INVALID_ADDRESS at 0x0000000000000000
Exception Note:        EXC_CORPSE_NOTIFY

Termination Signal:    Segmentation fault: 11
Termination Reason:    Namespace SIGNAL, Code 0xb
Terminating Process:   exc handler [0]

VM Regions Near 0:
--> 
    __TEXT                 00000001093b8000-000000010a243000 [ 14.5M] r-x/r-x SM=COW  /Applications/Sonos S1 Controller.app/Contents/MacOS/Sonos S1 Controller
 

Badge

alleen problemen met sonos. buiten deze pc alleen wifi op i-pad en i-phone 

sonos knalt er steeds uit.  zie bovenstaande transcriptie

Badge

email en safari werkt goed zoals je ziet

Reputatie 6
Badge +3

Het zou helpen door gewoon eens antwoord te geven op de vragen die hier gesteld worden.

Badge

Ik begrijp het niet helemaal. Wat mis je dan?

Reputatie 6
Badge +3

Herhaling van mij vraag van zo-even:

 

KPN is je provider maar welke apparaten heb je om in je wifi te voorzien ? Is dat enkel en alleen de modem/router van KPN of zijn dat meerdere apparaten van KPN of nog andere merken/soorten apparaten.

Badge

Alleen de router. Die heb ik regelmatig ge-herstart

Reputatie 6
Badge +3

Meestal als ik doorvraag zijn er nog andere signaalversterkende apparaten in huis die het probleem vormen. 

Badge

Heb ik niet.  Het is altijd goed gegaan. Verder niets veranderd.