Vraag

Wegvallen geluid Play 5

• 4 februari 2020
  • 7 reacties
  • 190 Bekeken

Ik heb sinds kort een Play 5 gen 1 naast mijn Play 1 gen 1. Probleem is dat het geluid af en toe wegvalt bij de Play 5 en dan na een aantal seconden uit zichzelf weer aangaat. De Play 1 blijft dan gewoon wel geluid geven. Iemand een idee waar dit aan ligt of wat ik dan doen om het probleem te achterhalen?  

Ik heb Ziggo.  

Groeten Ruben

7 Reacties

Reputatie 7
Badge +2

Hey Ruben73,

Graag ontvangen we een diagnose van de Sonos installatie, aangemaakt binnen 20 minuten nadat het probleem zich voordoet.
Zie het bevestigings nummer van deze diagnose graag tegemoet.
Dit geeft ons inzage in de werking van je Sonos systeem en/of controllers, waarin we hoogst waarschijnlijk een oorzaak van het probleem kunnen terug vinden.

Hoi, net gestuurd. Het nummer is 1371486380

Reputatie 7
Badge +2

Er is veel data-verlies tussen de ICIDU wifi-router en je Sonos Play:5 en ook Play:1.

Wil je verzoeken eerst na te gaan of het probleem zich voor blijft doen als je het wifi kanaal van de ICiDU zou aanpassen.

Sonos lift nu mee op draadloos kanaal 11.

Wil je daarom verzoeken het 2.4ghz draadloos kanaal naar 1 te veranderen, 20 minuten muziek af te spelen, om een diagnose te maken en even te notereren.

Daarna graag kanaal omzetten van 1 naar 6, weer 20 minuten muziek afspelen, en nog een diagnose maken.

Zie graag deze 2 diagnoses tegemoet om een vergelijking te kunnen trekken.

Dag Sonos, dir wil ik graag doen maar kun je me uitleggen hoe ik dit moet doen? Bedoel je dat ik iets moet doen in mijn WiFi router of iets in de Sonos app? 

Mijn router staats trouwens op een speaker, kan dat kwaad?

Groeten Ruben

Reputatie 7
Badge +2

Dag Sonos, dir wil ik graag doen maar kun je me uitleggen hoe ik dit moet doen? Bedoel je dat ik iets moet doen in mijn WiFi router of iets in de Sonos app? 

Mijn router staats trouwens op een speaker, kan dat kwaad?

Groeten Ruben

In jou huishouden zou je de router benaderen via het volgende webadres: http://192.168.1.1

Inlog gegevens staan waarschijnlijk beschreven op een sticker op de router.

Het heel dicht antennes op elkaar plaatsen, in jou geval door de router recht boven op of naast de speaker te plaatsen, is zeker een afrader, dus afstand daar tussen maken kan ook het geheel bevorderen.

Daarnaast maakt Sonos dus nu gebruik van je eigen-wifi, misschien is het ook nog een optie om Sonos op zijn eigen wifi te laten werken door deze betreffende speaker met kabel op je netwerk aan te sluiten.

Zie graag de volgende website waar wifi-storing word beschreven, en deze waar uitleg word geboden over het verschil tussen Sonos-wifi en je eigen router-wifi.

Als je hulp nodig hebt bij dit alles, zou ik eigenlijk willen aanraden ons te bellen, ons telefoon nummer is gratis.

Ik heb mijn WiFi router nu op een andere plek van de speaker afgezet. Het lijkt nu veel beter te gaan. Kunnen jullie eens kijken of het dataverlies is afgenomen?

Diagnose nummer 738220205

Reputatie 3
Badge +2

Hey Ruben,

Wat ervaar je op dit moment?

De verbinding is niet perfect, maar het ziet er in de diagnose wel stabiel uit.

Reageer