Beantwoord

Wegvallen geluid bij verschillende speakers

  • 12 September 2019
  • 8 reacties
  • 646 Bekeken

Reputatie 2
Goedemiddag,

In ons appartement (vierkant, 86 m2) hebben we op verschillende kamers Sonos apparatuur staan (Playbar, 3x Play 3, 6x Play 1 + Sub). Naast een sterke router heb ik een Sonos Boost aangesloten om het netwerk zo goed mogelijk te krijgen. Desalniettemin heb ik met grote regelmaat dat het geluid in verschillende kamers (tijdelijk) wegvalt, zeker bij party mode. Vanzelfsprekend ervaar ik dit als vrij hinderlijk na zo'n fikse investering. Kunnen jullie aan de hand van de diagnostische informatie wellicht zien waar dat aan ligt?

Het bevestigingsnummer van de diagnostische informatie is: 1363310491.
icon

Beste antwoord door Tim S 19 September 2019, 11:02

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

8 Reacties

Reputatie 2
Is er iemand van Sonos die hier toevallig even naar kan kijken?
Reputatie 5
Badge +3
Je kan beter even de support afdeling bellen, daar kijken ze het graag na voor je en ben je in no time geholpen. Hier op het forum kan het soms wat langer duren.
Reputatie 7
Badge +2
Goedemiddag,

In ons appartement (vierkant, 86 m2) hebben we op verschillende kamers Sonos apparatuur staan (Playbar, 3x Play 3, 6x Play 1 + Sub). Naast een sterke router heb ik een Sonos Boost aangesloten om het netwerk zo goed mogelijk te krijgen. Desalniettemin heb ik met grote regelmaat dat het geluid in verschillende kamers (tijdelijk) wegvalt, zeker bij party mode. Vanzelfsprekend ervaar ik dit als vrij hinderlijk na zo'n fikse investering. Kunnen jullie aan de hand van de diagnostische informatie wellicht zien waar dat aan ligt?

Het bevestigingsnummer van de diagnostische informatie is: 1363310491.

Het word de antennes van je Sonos componenten niet makkelijk gemaakt.
Mogelijk dat het draadloos Sonos-Net kanaal aanpassen je oplossing is.
Toch wat Difke aankaart, als de problemen blijven bestaan, bel ons dan graag even.
Hier sort of hetzelfde probleem, diagnose 1747916088. Speakers vallen vaak weg & muziek geeft vaak foutmeldingen. Gelukkig begonnen met de goedkope Ikea speakers, maar niet erg motiverend om verder uit te breiden 😞 Hebben jullie enig idee hoe dit gemakkelijk te verhelpen?
Reputatie 7
Badge +2
Hier sort of hetzelfde probleem, diagnose 1747916088. Speakers vallen vaak weg & muziek geeft vaak foutmeldingen. Gelukkig begonnen met de goedkope Ikea speakers, maar niet erg motiverend om verder uit te breiden 😞 Hebben jullie enig idee hoe dit gemakkelijk te verhelpen?
De Salontafel zet de Sonos-wifi op voor de rest wat draadloos staat.
De antennes van je componenten doen het prima, toch zie ik 80 a 90% data verlies tussen de speakers.
Dit is de hoofd-oorzaak van je probleem, data verlies tussen de componenten.
Je zou het draadloos kanaal van je Sonos-Net kunnen aanpassen.
Sonos staat nu op kanaal 6, mogelijk dat kanaal 1 of 11 beter zijn werk doet in je huishouden.
Dit kanaal kan je aanpassen via: Instellingen > Systeem > Netwerk > SonosNet-kanaal.

Mochten de problemen zich ook voordoen op kanaal 1 & 11, dan zullen we moeten kijken naar de omgeving, wat er mogelijk tussen de Sonos instaat wat voor zo'n hoog data-verlies percentage zorgt.

Ik heb dezelfde problemen.

In TuneIn valt de radio regelmatig weg.
Alle oplossingen zoals hierboven reeds geprobeerd zonder resultaat

diagnosenummer  1227598133

vandaag ook verstuurd naar support@sonos.com

 

wie kan hier naar kijken?

 

alvast dank

Reputatie 7
Badge +3

Binnen dit forum kan niemand hiernaar kijken. Je zult moeten wachten op een reactie vanuit support Sonos of maandag bellen of chatten met Sonos.

Dank je!👍