Vraag

Wegvallen geluid

• 16 februari 2018
  • 26 reacties
  • 1899 Bekeken

Ik heb een playbar met 2x play3 .
Soms valt het geluid van de radio (Tuneln) weg bij beide play3 spelers.
Dit gebeurt bij verschillende stations
Enkele seconden later is het geluid dan weer terug.
Playbar blijft dan wel geluid geven.
Al geprobeerd op een ander kanaal, maar helaas geen resultaat.
Internet verbinding lijkt stabiel te zijn.
Provider is ziggo
Kan maar niet ontdekken wat het probleem veroorzaakt, maar het is wel erg irritant

26 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Ontvang graag een diagnose van de installatie.
het liefst aangemaakt binnen 20 minuten nadat je het probleem ervaart.
Laat het bevestigings nummer ook graag in je bericht zien.
Bevestigingsnummer : 8503912
Reputatie 5
Badge +2
Je Playbar staat heel dichtbij een apparaat dat een 5 ghz signaal uitzendt, en dit stoort op de verbinding tussen de Playbar en de Play:3s. Het mac adres van dit apparaat is van Samsung, en gezien je abonnement bij Ziggo zou ik gokken dat je een Horizon box hebt? Zo ja, dan mag je hier de wifi van uitzetten, dat zal al heel veel schelen. Op dit moment is de Playbar namelijk steeds geforceerd van 5 ghz kanaal aan het veranderen, wat ertoe leidt dat de verbinding tussen Playbar en surrounds steeds moet worden hersteld. Dat laat je muziek uitvallen.
Mocht je hulp nodig hebben bij het uitzetten van de wifi op de Horizon box, dan ben je van harte welkom op onze telefonische helpdesk. Mocht je geen Horizon box hebben, dan is het zowiezo een goed idee om te bellen, dan zoeken we samen de storingsbron op.
Ik heb beide wifi signalen 92,4 EN 5gHZ) UITGESCHAKELD.
Wacht ff af of dit heeft geholpen, klinkt in ieder geval logisch.
Helaas, Probleem blijft na uitschakelen van wifi van de horizonbox bestaan.
Nieuwe diagnose uitgevoerd, en verzonden.
Bevestigingsnummer : 8511708
Reputatie 5
Badge +2
Om dit op te lossen kun je het beste ons bellen. Ons nummer en openingstijden vind je hier. Wanneer je contact met ons opneemt, geef dan alsjeblieft referentienummer 180220-000664 door.
Ik heb Play 5 die geen geluid meer geeft, maar wel als je koptelefoon aansluit. Sonos kan me niet helpen, want reparatie doen ze niet. Lekker professioneel! Ja, omruilen tegen prijs, bijna gelijk aan winkelwaarde. Weet iemand oplossing?
Badge
wel eens aangesloten ( bedraad) aan je pc? al geprobeerd te resetten? Of op een heel ander netwerk proberen te installeren ( niet thuis)...
Allemaal al eens gedaan. Service van Sonos ontoereikend. Zelf weten ze het niet. En dus....
Reputatie 7
Badge +2
Spijtig om te horen hoe u ons ontoereikend vind terwijl we elkaar gisteren nog gesproken hebben.
Het product is stuk, en dit vervangen we graag voor u, indien de speaker buiten garantie valt zitten hier kosten aan.
Dat een dealer de Sonos goedkoper verkoopt dan dat wij van Sonos dit doen, is aan de dealer de keuze.
Sonos zal verder zijn kosten niet aanpassen aan hoe goedkoop de dealers hun producten de markt op zetten.
Het klopt dat Sonos het product in zijn geheel terughaalt en hier een vervangend toestel voor aan zal leveren, wij leveren geen losse componenten.
Dat er helaas geen geluid uit de speaker komt is spijtig, en meteen vast te stellen aals een defect ( als ook een fabriek's reset dit niet doet oplossen )
Dat de koptelefoon uitgang wel nog geluid geeft is een positieve bijkomstigheid, maar heeft verder geen invloed op hoe de interne speaker zelf zijn geluid geeft of niet geeft.
Sonos ruilt kapotte apparaten om, repareert ze en geeft ze als vervanging aan andere klanten tegen zeer gereduceerde prijs. Maar van de Play5 gen1 hebben ze geen voorraad meer en wil Sonos Play5 gen1 niet meer terughebben, dus worden de kosten €409. De aanschaf van Gen1 was €399. Daarom snap ik het klantenbeleid van Sonos niet. Graag als klant aamelden, maar verder het zelf maar uitzoeken.....
Ook ik heb last van weg vallend geluid mijn diagnose nummer is 2051943369
Reputatie 7
Badge +2
Ook ik heb last van weg vallend geluid mijn diagnose nummer is 2051943369
Is het mogelijk de ethernet kabel uit de Sub te halen en in de Playbar te steken?
Tevens zie ik dat wifi het over het algemeen perfect doet, maar op een gegeven moment voor 1 minuut de wifi zo zwaar storing ervaarde, dat de antenne's van de Playbar en de Keuken speaker niet met elkaar konden communiceren.
Vanuit de Playbar naar de Slaapkamer ging prima, wat een beetje laat zien dat er mogelijk een storing bron in de beurt van de Keuken speaker zit.
Zie graag de volgende Community Post welke uitleg geeft over wifi storing.
Ja dat heb ik ook geprobeerd maar geen verbetering hier nog maals mijn diagnose nummer ze zijn net uigarantie? Kan ik een rma krijgen ? 345570285
Reputatie 7
Badge +2
Gaf als advies niet de SUb maar een ander component te bekabelen, dit is helaas niet gedaan, en dus valt er helaas niks te vergelijken in de diagnoses.
Toch ga ik je verzoeken ons te bellen zodat we degelijk onderzoek kunnen doen en ook meteen feedback kunnen leveren.
We zetten geen RMA op als er geen bekend defect naar voren komt, ik zie verder geen problemen in de diagnose behalve dat muziek zou uitvallen, wat door heel veel verschillende redenen zich voor kan doen.
Badge +1
Mijn geluid valt heel soms wel eens weg. Dit duurt een paar seconden. Is mijn WiFi niet toereikend of gebruikt een sonos systeem een eigen netwerk buiten mijn WiFi om en moet dit signaal misschien versterkt worden? Mijn playbar is bekabeld, de rest draadloos.
Reputatie 5
Badge +3
Hi User242911, je zult een diagnose moeten maken nadat het probleem zich voordoet.

Instructies over hoe je een diagnose maakt staan hier. Vergeet niet om het bevestigingsnummer hier te plaatsen.
Badge +1
#896764960 Moest na deze storing zelf weer op een speaker van deze groep drukken voor een vervolg van de radiozender via tunein.

#707045387 Deze startte vanzelf weer.

Ik luister beide keren naar grandprix radio. Toen bijvoorbeeld het nieuws begon kon je horen dat hij ineens een hele zin skipte en ergens midden in een item begon. Dit kan natuurlijk gewoon met tunein te maken hebben.

#1926387988 Deze startte vanzelf weer. Had toevallig de app net voor mijn neus en zag dat de stop "knop" bleef staan, hij stond dus nog op play zeg maar.
Reputatie 7
Badge +2
#896764960 Moest na deze storing zelf weer op een speaker van deze groep drukken voor een vervolg van de radiozender via tunein.

#707045387 Deze startte vanzelf weer.

Ik luister beide keren naar grandprix radio. Toen bijvoorbeeld het nieuws begon kon je horen dat hij ineens een hele zin skipte en ergens midden in een item begon. Dit kan natuurlijk gewoon met tunein te maken hebben.

#1926387988 Deze startte vanzelf weer. Had toevallig de app net voor mijn neus en zag dat de stop "knop" bleef staan, hij stond dus nog op play zeg maar.

Er is redelijke wifi storing aanwezig, je Sonos staat op kanaal 1, mogelijk dat het aanpassen van dit Sonos-net i de Geavanceerde Instellingen naar kanaal 6 of 11 verandering teweeg brengt.
Desnoods zet je Sonos op kanaal 6, draai je 20 minuten muziek, maak je een diagnose, noteer je dit nummer even, waarna je het zelfde doet voor kanaal 11.
Zie de 2 diagnoses graag tegemoet waarin we dan een vergelijking kunnen trekken.
Badge +1
Hier de diagnoses van beide kanalen.

kanaal 6: #1349400818
kanaal 11: #1282737851
Reputatie 7
Badge +2
Kanaal 6 en 11 doen het beide veel beter dan het kanaal 1 waar het in eerste instantie op stond.
Raad je aan eerst kanaal 11 te testen, als er zich weer problemen voordoen, probeer dan ook kanaal 6 nog even.
Badge +1
Laat ik hem voorlopig op 11 staan. Bedankt voor de hulp. 🙂
Badge +1
Muziek speelt in principe prima zo op dit kanaal. Wel had ik vanavond in de groep boven dat 1 speaker uit zichzelf uit de groep was gestapt. Speaker was ook helemaal uit de app verdwenen. Spanning er even af en hij speelde automatisch weer met de groep mee.

Diagnose: 1428065121
Reputatie 7
Badge +2
Muziek speelt in principe prima zo op dit kanaal. Wel had ik vanavond in de groep boven dat 1 speaker uit zichzelf uit de groep was gestapt. Speaker was ook helemaal uit de app verdwenen. Spanning er even af en hij speelde automatisch weer met de groep mee.

Diagnose: 1428065121

Weet niet precies aan welke kamer je dan zou refereren, maar zie Badkamer en Slaapkamer beide in een groep staan, en de Woonkamer in een eigen groep met zijn Sub en Surrounds.
Weet dat de TV de rest van zichzelf zou afhalen als deze TV geluid zou ervaren.
Dan zal hij de Badkamer en Slaapkamer van zichzelf afhalen om alleen zelf het geluid van de TV te laten horen.
Badge +1
Wel handig om te vermelden inderdaad. Boven is: slaapkamer en badkamer. Die speelden samen totdat de slaapkamer ineens niet meer speelde. De badkamer ging gewoon doorspelen en de slaapkamer zag ik ook niet meer in de app staan. Toen dus eerst de spanning eraf gehaald en er weer op en hij kwam weer terug in de app en voegde zichzelf weer bij de groep, en speelde mee.

Reageer