Beantwoord

WD My Cloud Home toevoegen aan Sonos

  • 3 October 2021
  • 11 reacties
  • 2033 Bekeken

Ik had een NAS met daarop de muziekbibliotheek beschikbaar voor Sonos. Echter die NAS ging kapot en ik heb een WD My Cloud Home aangeschaft en alle muziek daarop gezet. Via de Mac en daarop iTunes prima beschikbaar. Echter ik krijg SONOS niet gekoppeld. Wel via de route van Services, maar dan is de functionaliteit van de Sonos app zeer beperkt. Bij de oude nas koppelde ik via Muziekbibliotheek en netwerkapparaat en kreeg zo toegang tot alle bestande met dus de rijkere functionaliteit. 

Als ik de nieuwe NAS (naam: Harry's My Cloud Home  (dit wordt bij installatie automatisch toegekend)) in pad van het venster "netwerkapparaat" intoets dan krijg ik steeds de melding: Computer Harry's My Cloud Home niet gevonden.

Als ik het IP adres van de Nas gebruik dan krijg ik de melding dat het muziekbestand niet bestaat.

Wat te doen ?

icon

Beste antwoord door Eddie the Eagle 3 October 2021, 20:26

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Mijn gok is dat de SMB service van je nieuwe NAS niet op versie 1 staat (minimaal). Die versie heeft Sonos nodig om een koppeling te kunnen maken en wordt als onveilig beschouwd. Je zult zelf even moeten uitzoeken waar die instelling zit voor jouw NAS. Waarschijnlijk staat die nu op 2 (moet dus naar 1).

Reputatie 7

Hier is wel meer over te vinden, zie bijvoorbeeld https://support.sonos.com/s/article/3543?language=en_US

https://en.community.sonos.com/setting-up-sonos-228990/how-to-connect-sonos-to-wd-my-cloud-6764903

Reputatie 6
Badge +3

Dit blijkt helemaal geen volwaardige NAS te zijn. Alle verkeer gaat via de servers van WD ipv via je eigen thuisnetwerk. Je kunt geen SMB shares maken op dat apparaat dus kun je ook geen gebruik maken van de muziekbibliotheek. Wat rest is dus een aparte service die aangeboden wordt door Sonos. Dezelfde beperking ga je bv tegenkomen bij het gebruik van Kodi op een mediaplayer. Persoonlijk…..ik zou `m terugsturen als dat nog kan, niet eens voor Sonos want ik wil geen SMB v1 draaien maar omdat dit simpelweg geen NAS is.

 

 

 

thnx beide,

ik was er al bang voor Eddie, die oude had ik zo aan de praat, maar deze wilde maar niet lukken.

tja dan maar op zoek naar een echte !

Reputatie 6
Badge +3

Oh man, ik heb me eens verdiept in dat apparaat en wat ervaringen van anderen bekeken. Terugsturen dat ding, vind ik echt vervelend voor je. Neem een QNAP of een Synology, krijg je geen spijt van.

Kan het wel met de Synology NAS DS120J ?

Reputatie 6
Badge +3

Kan het wel met de Synology NAS DS120J ?

Zeker weten; dat is een prima instapper. Ik heb zelf een DS220+

Thnx  man !

Reputatie 6
Badge +3

Vergeet niet, voor de Sonos Muziekbibliotheek moet je de minimum SMB service downgraden naar versie 1 anders werkt het niet.

 

 

Eddie nogmaals bedankt !

Inmiddels je advies opgevolgd een synology NAS gekocht, nwe schijf er in en de boel geinstalleerd.

De hele muziekverzameling er weer op en gedaan wat je zei, bij instellingen het SMB1 protocol ingesteld. Kwam er achter dat ook nog onder "andere" het vinkje bij NTLMv1 ingeschakeld moet zijn, weet niet of dat specifiek voor de Mac is …  (AFP inschakelen natuurlijk wel).

Maar eind goed al goed, de boel aan de praat, SONOS weer bijgewerkt en weer lekker muziek luisteren!!

Fijn dat je zo actief adviseert, heeft me echt geholpen. 

Reputatie 6
Badge +3

Goede keuze en fijn dat het weer werkt !!