Vraag

Wachtrij / Playlist

  • 8 February 2018
  • 15 reacties
  • 2162 Bekeken

Hallo,

Ik heb 15.00 nummers in mijn wachtrij staan (random play) en deze wil bewaren als Playlist. Dit gaat niet lukken, te groot wordt er gezegd. Is er een limiet aan het aantal nummers wat ik kan opslaan? Ik heb verder (nog niet) geen enkele playlist aangemaakt, dus in principe ruimte genoeg....zou je denken.

Alvast bedankt voor het meedenken...

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

15 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Zie graag een diagnose tegemoet,
Diagnose kun je verzenden zoals op de volgende FAQ beschreven.
Hallo Tim,

Ik heb de info verzonden.....
Reputatie 7
Badge +2
Spijtig genoeg kan ik niet op je scherm meekijken, verwoord het nummer graag in je bericht.
8468060
Reputatie 7
Badge +2
Hoeveel nummers staan er in de wachtrij wat je nu als Sonos afspeellijst wilt opslaan?
Maximum wat in een lijst verwerkt kan worden is 10.000 nummers, meeste mensen gaan daar niet overheen.
Er staan er nu 14.500, dan zijn er dus 4500 teveel als ik het goed begrijp.
Reputatie 7
Badge +2
Maximaal aantal nummers wat zich in de muziek bibliotheek kan bevinden is 65.000 nummers.
Maximaal aantal nummers wat in een Sonos afspeellijst kan worden verwerkt is 10.000.
Hier ga je dus inderdaad overheen.
Het maximum aantal nummers in de bibliotheek zit je nog niet aan.
16484 of 65000 (25.36%)
Reputatie 7
Badge +2
Wat je trouwens ook kan overwegen, is om afspeellijsten te maken op de computer zelf.
Als deze bestanden voor de lijsten zich in de muziek map bevinden, zal Sonos deze zien.
Kan je via MuziekBibliotheek -> Geimporteerde afspeellijsten deze openen.
( Playlists work once they have an .XML, .PLS, .M3U or .WPL file extension. )
Dat laatste dat wist ik al, maar ik moet dan van een hele verzameling een M3U maken, dat gaat lastig en hoe ik het nu heb opgedeeld. Veel mooier zou zijn dat ik vanuit Sonos mijn Afspeellijst kan exporteren om deze later bij aanschaf van een nieuwe Mac weer te gaan importeren, maar ik begrijp dat dit (nog niet) mogelijk is.
Ik zal doorgaan met selectief verwijderen totdat ik onder de 10.000 zit...
In ieder geval dank voor je hulp, Tim!
Reputatie 3
Badge +2
Veel mooier zou zijn dat ik vanuit Sonos mijn Afspeellijst kan exporteren om deze later bij aanschaf van een nieuwe Mac weer te gaan importeren, maar ik begrijp dat dit (nog niet) mogelijk is.


Met welk doel? De afspeellijsten worden namelijk op het geheugen van de Sonos apparaten opgeslagen en bevatten geen muziekbestanden, alleen de verwijzing ernaar.
Beste,

Ik heb een soortgelijk probleem maar krijg nu van SONOS helpdesk het antwoord dat de 10.000 een beperking is die geldt voor alle afspeellijsten samen (dus som van alle nummers op al mijn afspeellijsten samen mag niet meer dan 10.000 liedjes bedragen). Uit vragen hierboven maak ik echter op dat de beperking van 10.000 zou gelden per afspeellijst. Wat is het nu ?
Reputatie 5
Badge +3
Het limiet is 10.000 nummers van alle afspeellijsten samen. Ervaar je problemen?
Is gewoon een vaststelling dat deze beperking niet duidelijk meegedeeld wordt als je SONOS klant wordt. Begrijp ook niet waarom dit zo is, als je tot 65.000 nummers kan opslaan in SONOS. Het moet toch perfect mogelijk zijn deze nummers allemaal in afspeellijsten te organiseren zonder een limiet van 10.000 nrs. Dit is niet logisch zeker gezien hiervoor geen extra geheugen vereist wordt (de nrs in de lijsten worden toch niet dubbel opgeslagen mag ik verhopen). Kan het opheffen van deze limiet overwogen worden ?
Reputatie 5
Badge +3
Het limiet is een limitatie van het systeem. We kunnen het dus niet opheffen. Een deel van het geheugen moet bijvoorbeeld vrij worden gehouden voor het uitvoeren van updates. Een ander deel houden we vrij voor het opslaan van de metadata van de nummers.

Je kunt overwegen om met Plex te werken: https://support.sonos.com/s/article/3405?language=en_US

Ik heb 3 SONOS speakers, 1 x PLAY3, 1x PLAY5 gen2 en een MOVE.

Mijn langste M3U playlist bevat 12250 nummers. Als ik deze op de PLAY3 afzonderlijk probeer af te spelen krijg ik er maar 1455 nummers in, op de PLAY5 2730 nummers en op de MOVE alle 12250 nummers. Het zal dus wel aan het geheugen van de speaker afhangen hoelang de playlist mag worden. Aangezien de MOVE de jongste speaker is, is het aannemelijk dat hij ook het meeste geheugen heeft.

Als ik de speakers groeppeer, dan selecteer ik als eerste de MOVE en voeg daar de andere speakers aan toe. Alleen dan kan ik de volledige playlist over alle speakers afspelen.