Vraag

waarom inloggen/levern van een account bij Sonos bij toevoegen van een al bestaande speaker

Sinds de laatste update moet ik bij het toevoegen van een Sonos speaker inloggen met een Sonos account.
Persoonlijk vind ik dit erg vervelend aangezien speakers er regelmatig uitklappen.
Tot de update hoefde ik nooit een account te leveren bij de toevoegen van een speaker.
waarom is dit veranderd? kan met alleen iets voorstellen dat Sonos nu gegevens van gebruikers wil vastleggen.....
Op https://en.community.sonos.com/controllers-software-228995/why-do-i-need-to-sign-in-6788687
is het engelse forum zijn er ook geluiden dat dit toch echt anders moet.

4 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Het heeft te maken met cloud verbindingen voor bijvoorbeeld het streamen van muziek vanuit de Spotify app. Ook is het een beveiligde registratie en beschermt. De suggestie over gebruikers gegevens vast leggen, dit is niet correct en is hier niet voor bedoelt.
Inderdaad, dat viel mij ook al op. Zou niet nodig moeten zijn
Reputatie 4
Badge +2
Is vereist, denk aan de GDPR/AVG Internet privacy regelgeving die afgelopen jaar binnen de EU is ingegaan.
Wij hebben het systeem hierdoor moeten dicht timmeren om een veilig Sonos systeem te kunnen garanderen.
Reputatie 2
Badge +2
Om nog even mijn collega's aan te vullen. Het account en aanmelden is onder meer ook nodig om diensten als Spotify en Apple Music te laten werken.

Daarnaast, RDigger, hoort het natuurlijk niet dat je speakers er telkens uitvallen. Misschien kan je ons eens bellen en kijken we of we een oplossing kunnen vinden. Ons telefoonnummer en openingstijden staan hier.

Cookiebeleid

Wij gebruiken cookies om uw bezoekers ervaring te verbeteren en te personaliseren. Ben je akkoord dan ga je akkoord met ons cookiebeleid. Meer informatie.

Accepteren Cookie instellingen