Vraag

Waar te plaatsen achter speakers?

  • 3 January 2021
  • 1 reactie
  • 932 Bekeken

Beste forum mensen,

Inmiddels ook begonnen aan de sonos verslaving met 2x sonos one sl en een Beam(die morgen binnen komt)
Eerst sterk overwogen om toch een arc te kopen maar dacht dat deze in mijn kleine ruimte nogal to-much zou zijn, echter ondersteund mijn tv ook geen e-arc.

Eerst wat foto's om een indruk te geven van mij situatie.


Ik wil de sonos sl speakers achter bank plaatsen, ben alleen erg benieuwd naar wat het beste resultaat zal opleveren. Zoals op de foto’s te zien is staat de bank tegen de muur en is het maar 12m2 waar bank staat met tv. (Voorheen garage wat afgelopen jaar bij woning betrokken is) Speakers op oorhoogte in de hoeken van de bank plaatsen, en bij setup instellen 0,6meter van bank of minder, of speakers bovenaan bijna tegen het plafond met beugel plaatsen en instellen 0,6 - 2/3meter? 

Begreep van een collega die dit systeem ook heeft dat dit bij het doorlopen van de setup dit kon worden ingesteld. 

Hoop dat iemand mij advies kan geven wat een betere oplossing zou zijn voor achter speakers. Op oorhoogte in bank hoeken, of bovenin tegen plafond naar beneden gericht. 

 

BVD Paul Nijholt

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7

Normaal zou ik zeggen “oorhoogte". Maar, zeker als je echt in de hoeken van de bank zit, komen ze dan wel erg dichtbij. Ik heb een andere situatie thuis, maar de surrounds wat hoger op de muur geplaatst 1.60m ongeveer. Dat bevalt mij goed. Je kunt evt. de afstand handmatig instellen of een Trueplay doen om de set up goed te krijgen. tegen het plafond (en dan naar beneden stralend, anders gaat het geluid echt over je heen??) lijkt mij weer too much….