Beantwoord

Waar plaats ik de Sonos One speakers

  • 5 January 2021
  • 6 reacties
  • 3826 Bekeken


Wie kan mij helpen, ik ben namelijk totaal niet technisch. 😳
Ik heb een Sonos Beam gekocht en 2 Sonos One Speakers. Maar ik heb geen idee waar ik beide speakers het beste kan plaatsen en wil graag het maximale eruit halen. De beam staat bij de TV. Als ik de speakers aan beide zijden van de TV plaats dan is het geluid bij de eettafel minder qua kwaliteit en in keuken nog minder vanwege het hoekgedeelte bij TV. Ik wil de speakers niet ophangen of op hoge standaarden plaatsen maar enigszins uit het zicht op de grond. Zie rode kruisjes: 1 links van de TV en de ander naast een hoge kast zodat ook in de open keuken  de speaker te horen is. Plaatsen naast bank betekent “opgesloten” in een hoekje. Plafond is 2.50 hoog. Woonkamer is bijna 12 meter lang. Hoop dat detekening duidelijk is.

  1. zijn ze juist geplaatst? Of hebben jullie een beter advies?
  2. Heb ik wellicht evt. een extra speaker nodig? (Liever niet)  Zo ja, waar kan ik ze dan het beste plaatsen

Dank voor jullie reacties!

Jos

icon

Beste antwoord door 106rallye 16 February 2021, 10:30

Bekijk origineel

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Je geeft niet aan hoe je de ones wilt inzetten. Wil je deze als surround opnemen voor een mooie tv beleving of wil je deze als extra kamer(s) opnemen, eventueel in stereo.

Dit soort vragen zal je eerst voor jezelf moeten beantwoorden. Zet je ze in als surround dan zullen deze links en rechts van je bank geplaatst moeten worden, hetgeen mij ook de meest logische opstelling lijkt. Voor het beste geluid lijkt mij overigens het plaatsen op de grond ook niet echt een aanrader. Lijkt mij ook een groot risico op beschadiging omdat ze zo klein zijn dat je ze snel over het hoofd ziet. 
Uit het zicht plaatsen is hoe dan ook niet goed omdat het geluid de ruimte nodig heeft om zich te verspreiden. Uit het zicht plaatsen kan alleen met een sub.

Dank voor je snelle reactie Erooij.
Ik wil ze uitsluitend inzetten in de woonkamer voor een optimale tv beleving (surround) en het streamen van muziek. Dus dan wordt het plaatsing naast de bank en ook 2 speaker standaarden aanschaffen. Wat denk je, heb ik dan nog een 3e speaker nodig in de woonkamer of zijn 2 speakers voldoende. Het gaat mij dan met name om een optimale geluidsbeleving bij de eettafel. De keuken is voor mij iets minder van belang.

Met dank, Jos

Reputatie 7
Badge +3

Wat is een optimale geluidsbeleving? Dat is een heel lastige om te beschrijven. Ik zou in eerste instantie gaan voor de surroundopstelling, dan kan je zien hoe dat bevalt. Plaatsing is natuurlijk een lastige omdat je in feite achter 1 speaker zit in het eetgedeelte.

Is het geluid bij de eettafel dan niet voldoende voor je gevoel dan zou je een 5 kunnen overwegen in dat deel van de kamer. Deze is dan niet geschikt om ook je tv geluid te streamen, maar kan wel gecombineerd worden met de rest voor muziek. 

Veel dank voor je advies! Hier kan ik zeker iets mee.

Jos

Hi Erooij, na een maandje blijkt dat het muziekgeluid in de achterkamer/keuken minder goed hoorbaar is.
Logisch omdat de speakers en de soundbar in de voorkamer staan. Weet jij of een extra Sonos One voor mij ook een goede optie zou zijn om aan te schaffen. Ik zou deze dan bijv helemaal achter in de hoek van de eetgedeelte bij raam kunnen plaatsen. Of voegt dat weinig toe en blijft uitsluitend de Sonos 5 over als optie voor mij in dit geval.

Alvast dank voor je reactie.

Jos

Reputatie 7

Een One kan altijd, een Five geeft wat meer en beter geluid, maar is ook veel duurder. Ik zou het van de financiën af laten hangen. De extra speaker vormt een extra “kamer” in Sonos, die je kunt groeperen met je surround set. Altijd dat doet terwijl TV-geluid wordt weergegeven kan het geluid van de extra speaker 70ms uit sync zijn. Het is de vraag of je dat hoort. Bij muziek is alles in sync.

Reageer