Beantwoord

Vreemde geluidsbron op mijn Sonos Installatie

  • 26 March 2021
  • 7 reacties
  • 176 Bekeken

Vannacht werd ik wakker van nog al vreemde geluiden op een deel van mijn Sonos installatie.

Toen ik de Sonos app opende zag ik dat er via airplay op mijn installatie wordt afgespeeld.

Op zich dat is al vreemd, omdat iedereen sliep. Maar nog vreemder is dat niemand bij ons in huis een Apple product heeft. Dit moet dus van buiten afkomen.

Heeft iemand ook al eens een dergelijke ervaring gehad? Weet iemand wat dit kan zijn? En hoe te voorkomen?

icon

Beste antwoord door 106rallye 26 March 2021, 09:11

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 7

Airplay werkt via wifi. Er moet dus iemand toegang hebben tot je netwerk. Ik zou het password (en evt. het SSID) van het netwerk veranderen.

Thanks, vraagje, werkt airplay alleen via wifi of ook via internet? Sorry ik ben geen Apple persoon en ik heb geen Apple ervaring

Airplay werkt via wifi. Er moet dus iemand toegang hebben tot je netwerk. Ik zou het password (en evt. het SSID) van het netwerk veranderen.

 

 

Kan het bijvoorbeeld zo zijn dat iemand ergens anders op zij of haar Sonos aan het streamen is en dat er onjuiste verbinding wordt gelegd via het internet naar mijn Sonos installatie?

Reputatie 7

Nee. Dat kan wel met Spotify Connect, waarbij de “link” tussen jouw systeem en degene die er het laatst via Spotify Connect heeft afgespeeld blijft bestaan (ook via internet, gek genoeg) tot het systeem een andere opdracht krijgt. Airplay is echter alleen via wifi.

Thanks, dat maakt mij idd zorgelijk qua toegang tot het wifi netwerk…………..

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @RVG07,

Is het probleem inmiddels verholpen met het aanpassen van het SSID en/of password?

Wat je eventueel nog zou kunnen proberen is om in te loggen op je Spotify account via de Spotify website. 

Hier zou je op alle apparaten uit kunnen loggen, mocht er in het verleden op meerdere apparaten zijn ingelogd.

Ik verneem het graag van je.

 

Hai Dylan,

Ik heb inderdaad mijn ww veranderd van mijn netwerk.

Tot op heden heb ik de vreemde bron niet meer gehoord op mijn Sonos installatie.

Het was destijds natuurlijk wel schrikken als dit midden in de nacht gebeurt.

Maar tot op heden is het niet meer terug gekeerd, dus laten we hopen dat het opgelost is.

bedankt voor het navragen.