Vraag

Vraagtekens in Sonos app (surround speakers)

  • 22 September 2021
  • 5 reacties
  • 152 Bekeken

Hallo allemaal,

 

Ik maak al 2,5 jaar gebruik van Sonos producten, altijd zonder problemen. Sinds 2 maanden werken de surround speakers (2x Symfonisk boekenplank) niet meer optimaal. In de Sonos app krijg ik vraagtekens te zien bij surround speakers. De laatste weken krijg ik heel af en toe verbinding. Ontzettend frustrerend omdat het altijd goed heeft gewerkt. De Sonos beam en en nog een andere Symfonisk werken perfect.

Ik heb echt alles geprobeerd: modem opnieuw opstarten, nieuwe modem gekocht, andere ethernet kabels, updates, app opnieuw installeren, factory reset, speakers op andere plekken gezet, netstroom eraf en ga zo maar door. Ik ben zelfs door dit probleem overgestapt van KPN naar Ziggo. Na mijn overstapt werkte de surround speakers voor een dag, inmiddels zie ik alleen maar vraagtekens in de app. 

 

Wie kan mij asjeblieft helpen? 

 

Groet,

 

Elias


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Dit kan een heel lange discussie worden via dit forum. Ik zou een diagnose van het systeem maken, nummer noteren en de Sonos helpdesk bellen. 
https://support.sonos.com/s/contact?language=nl_NL

Reputatie 7

Hoewel het probleem zou moeten zijn opgelost, lijkt het op een probleem met het V10a-modem van KPN. Heb je die? Zie Sonos kan na update Experia Box v10a geen surround maken | KPN Community en Na update geen verbinding meer met Nefit Easy thermostaat | KPN Community

Zoals aangegeven zou je een reset va n de V10a kunnen proberen.

Reputatie 6
Badge +3

Hoe is Sonos verbonden ? Je hebt ethernetkabels vervangen gaf je aan, dus wat is er precies allemaal verbonden en met wat ?

Reputatie 7
Badge +3

@106rallye. Daar dacht ik ook onmiddellijk aan maar @EliasB geeft aan overgestapt te zijn naar Ziggo.

Reputatie 7

Dat had ik niet gezien. Het lijkt erop dat de verbinding tussen de Beam en de surrounds gestoord is. Dan is het inderdaad relevant hoe die verbinding verloopt.