Vraag

vraagtekens in de sonos app


In bezit van een beam en twee one sl's, de twee one sl's gebruik is als surroundsound boxen. Sinds de update verschijnen ze als twee vraagtekens achter de beam. Alles geprobeerd, Wi-Fi naam verandert, allemaal opnieuw geïnstalleerd, maar niks lukt. Iemand enig idee?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

13 Reacties

Reputatie 7

Heb je je router al eens uitgezet en alle Sonossen stroomloos gemaakt en daarna de router weer opgestart en de Sonossen één voor één weer aan de stroom gedaan?

Ontzettend bedankt. Voor nu lijkt het op gelost!!

Het was helaas tijdelijk. Nog andere suggesties?

Ik krijg dit bericht, terwijl alles op dezelfde Wi-Fi zit 

 

Reputatie 5
Badge +3

Hi, ik raad je aan om contact met ons op te nemen via telefoon, mail of chat: https://www.sonos.com/nl-nl/contact

Hier helaas hetzelfde probleem,  ik heb de arc en 2 sonos sl speakers. Deze stoppen er ook telkens mee en in de app verschijnen 2 vraagtekens. 

Wat is de oplossing?

 

Reputatie 5
Badge +3

Spanningsloos maken en dan één voor één opnieuw onder spanning zetten.
Heb dit ook zo vaak…...de Sonos support kan mij niet hierin helpen.
“Het werkt weer”….”we hebben geen idee, zie niets vreemd in de log”….Heb deze issue opgeven en herstart het wel zo af en toe.

Reputatie 7
Badge +3

Het zou een probleem met de router kunnen zijn. Ik heb zelf een soortgelijk probleem ooit gehad (had toen nog geen sonos). Vaak viel 1x per dag/nacht kennelijk even de verbinding weg waarna de meeste apparaten weer gewoon snel terugkwamen, maar niet alles. Na resetten was dan alles weer goed.

Na de aanschaf van een nieuwe router nooit meer problemen gehad.

Reputatie 5
Badge +3

@Erooij, misschien kan jij antwoord geven.
Dat zou toch niet mogelijk zijn daar het een 5.1 opstelling is, welke zijn eigen netwerkje opzet?
De Arc is bekabeld en doet en blijft het keurig doen.
De play’s en SUB geven het probleem, het eigen netwerkje zeg maar.
Kan dan toch niet iets met de lokale router van doen hebben.

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb geen idee. Heb geen verstand van netwerken, maar wanneer iets het gewoon doet dan is er iets wat ervoor zorgt dat de 2 surrounds wegvallen. Mogelijk dat de Arc weer gewoon verbinding maakt met het netwerk en dat de surrounds dan niet meer meekomen. 
 

Ik heb mijn playbase bekabeld aangesloten en het valt mij op dat de surrounds en sub gewoon een ip adres uit de range van mijn router (tp-link) toegewezen gekregen, dus is er wel degelijk een link met de router. 

Reputatie 7

Volgens mij heb ik wel gelezen dat ondanks de directe 5Ghz-verbinding tussen soundbar en surrounds, de surrounds wel worden geregistreerd op je netwerk - ze zouden bijvoorbeeld wel een eigen ip-adres krijgen. Ook surrounds kunnen dus last hebben van fouten in je netwerk.

Reputatie 5
Badge +3

Heb even een IP scan op mijn netwerk gedaan en inderdaad de componenten hebben allemaal een ip adres gekregen ongeacht het “eigen” surround netwerkje.
 

Reputatie 5
Badge +3

Elk Sonos product (inclusief apparaten zoals de oudere Controllers (CR100, CR200)) even als een Sub in elke opstelling, surround speakers en Boosts en Bridges krijgen hun eigen IP-adres. Dit is ook af te lezen in de app op telefoon/tablet bij Instellingen > Systeem > Over mijn Systeem.

De 5ghz verbinding tussen een home theater en surrounds/Sub is puur voor de snelle overdracht van data en maken geen apart netwerk aan. Wel vallen surrounds/Sub in deze opstelling onder de home theater waardoor dit apparaat meerdere IP-adressen moet opvragen bij de router.

 

Hier helaas hetzelfde probleem,  ik heb de arc en 2 sonos sl speakers. Deze stoppen er ook telkens mee en in de app verschijnen 2 vraagtekens. 

Wat is de oplossing?

 

Dit kan verschillende oorzaken hebben. Een mogelijke oorzaak kan zijn dat de router je SL speakers geen IP-adres meer geven. Je kunt ons hiervoor het best contacteren. Onze openingstijden en telefoonnummer staan hier: https://www.sonos.com/nl-nl/support