Vraag mbt Arc en HDMI op televisie

  • 4 November 2021
  • 6 reacties
  • 175 Bekeken

Badge +1

Goedenavond.

 

Ik heb een tv van Philips met 4 arc HDMI aansluitingen.

We krijgen binnenkort de Sonos arc geleverd.

Maar hoe zit het nu met de TV doorgave van arc.

Als de tv standby staat en ik zet de kpn box op radio word er dan muziek afgespeeld als de tv in standbij staat.

Eigenlijk willen we ook de muziek toch wel blijven beluisteren,streamen word uiteraard straks wel meer gebruikt.

Maar toch blijft het leuk om via de kpn box muziek te luisteren.

Dus graag uitleg of de TV in standby arc doorstuurt of dat deze eerst aan moet,van standby af dus.

 

gr Hans


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

6 Reacties

Reputatie 7
Badge +3

Voor geluidsdoorgifte zal de tv altijd aan moeten staan. Maar je kunt prima allerlei muziek streamen vanaf de sonosapp, zonder dat de tv aanstaat.

Badge +1

Dank voor je reactie.

De situatie van mijn opstelling word. Philips tv met 4 x arc Hdmi.

als randapparatuur een KPN box naar de tv .

Een media player naar de tv.

Over de media player een vraag,deze kan 4K weergeven en de tv is ook 4K.

Wat gebeurt er volgens u als de mediaplayer tijdens de weergave van beeld een audio signaal meestuurt van dolby atmos.

Gaat de Sonos arc dit weergeven of krijg ik hier een probleem mee?

Ik kan in het menu verschillende audio formaten aan of uit zetten.

Heeft u hier enig inzicht in?

 

gr Hans

Reputatie 7
Badge +3

Durf ik niet te zeggen, maar voor echte Altmos doorgifte heb je EArc aansluiting nodig en dat heeft je tv kennelijk niet. Welk geluid je wel zult horen op je Atmos is van diverse instellingen afhankelijk.

Reputatie 7

Nader toegelicht: Atmos kan worden op twee manieren verstuurd: compressed of uncompressed. Compressed kan via een Dolby Digital + stream over ARC, voor uncompressed is eARC nodig. Jij hebt alleen ARC, dus dan moet de mediaplayer compressed Atmos uitgeven via Dolby Digital +, net als apps op je TV doen.

Badge +1

Ik kan in de het menu van de media player de audio formaten uit of aan zetten.

Er staat ook dolby atmos bij dus dan lijkt mij het verstandig om deze uit te zetten?

Er staat letterlijk?

 

Automatisch Gebruik de door je apparaat ondersteunende indelingen (aanbevolen).

Kan ook handmatig de audio formaten aan of uit zetten.

En dat zijn Dolby Atmos.

AC3 (dolby digitaal)

E-AC3 (dolby digitaal plus/dd+

DTS

DTS HD

Dolby TreuHD.

welke optie zou u adviseren.

En idd de TV heeft geen E arc.

Die komt er wel maar dat duurt nog even.

graag uw advies.

 

mvrgr Hans

Reputatie 7
Badge +3

Dat is in mijn optiek echt een kwestie van proberen wat je het best kunt instellen. Het hangt van zoveel factoren af. Wat kan je tv verwerken, wat kan het aangesloten apparaat doorsturen, wat is er mogelijk in een app etc en binnenkort zou daar nog de mogelijkheid van DTS voor Sonos bijkomen.