Voordeel S2 controller t.o.v. S1?

  • 29 January 2022
  • 3 reacties
  • 87 Bekeken

Ik heb 1 Play 3 speaker (oud) en 2 Play 5 - gen 2 speakers met een bridge. Ik stuur Sonos nog altijd aan met de S1 controller.

Wat zijn de voordelen om over te gaan naar een S2 controller.

Ik ben een beetje huiverig voor de overstap, het schijnt dat ik mijn bridge bij de overstap moet verwijderen en ik heb geen idee hoe ik dit correct kan doen. Ik heb al diverse verhalen gelezen, dat mensen daarna problemen hebben met een goede werking van hun Sonos systeem.

Vandaar een verzoek om hulp. Merci!

Ik heb ook nog een andere vraag. Als ik een nieuwe generatie Play 1 smart aanschaf, kan ik deze dan in een groep plaatsen en via spraak vervolgens de groep met de Play 1 aansturen?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Sonos heeft een handleiding voor het verwijderen van de Bridge: https://support.sonos.com/s/article/3458?language=nl_NL, maar misschien dat ze via de helpdesk met je mee willen kijken. Sonos raadt het gebruik van de Bridge af omdat de voeding langzaam kapot kan gaat, wat storing geeft. De One kan ook op de S1 software, dus je kunt hem altijd groeperen met je andere speakers.

Voor je tweede vraag: dat hangt er een beetje vanaf wat je met 'reageren’ bedoelt. Als jij iets tegen de One zegt, krijg je ook antwoord van de One. Je kunt echter wel via de One opdracht geven om iets af te spelen op andere speakers.

 

Dank hjè 106rallye!

De eerste stap is Bridge verwijderen, zowel fysiek als uit Mijn Sonos.

Ik zou het fijn vinden om daarna door het proces heen geleid te worden voor de juiste vervolgstappen. Denk dat ik het beste hiervoor contact op kan nemen met de helpdesk.

Voor wat betreft mijn 2e vraag, ik bedoel inderdaad de One MET microfoon. Om spraakgestuurd te kunnen werken, nadat ik ben overgegaan op de S2 controller. Ik kan deze One gewoon in een groep opnemen met de andere Sonos speakers?

En als ik dan met spraak aanstuur, reageren dan ALLE boxen hierop of enkel de One? Hoop dat ik het nu duidelijker heb geformuleerd.

Reputatie 7

S2 geeft je meer mogelijkheden en waarschijnlijk langer updates. Je devices zijn allemaal S2-geschikt, behalve inderdaad de Bridge, zie https://support.sonos.com/s/article/4786?language=nl_NL. Je zou de Bridge kunnen verwijderen en je Sonos devices op de wifi aan kunnen sluiten. Dan upgraden naar S2. Mocht het zonder Bridge toch niet bevallen dan heeft Sonos de Boost, of bereik je hetzelfde effect als de Bridge/Boost door één Sonos device bekabeld aan te sluiten.

Ik weet niet wat je bedoelt met een “nieuwe generatie Play 1 smart”. De Play:1 is al jaren uit productie. De minst dure Sonos speakers heten One (met microfoon en dus de mogelijkheid tot Google Assistent of Alexa) en de One SL (technisch vrijwel gelijk aan de One, maar zonder microfoon). De One SL kan alleen worden toegevoegd aan S2 systemen, de One kan ook op S1.