Vraag

Volume TV op Playbase

  • 8 December 2017
  • 4 reacties
  • 552 Bekeken

Hoe krijg ik het volume van TV harder op Playbase?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hey Hans,

Waarschijnlijk staat de decoder voor de TV op een laag volume.
Deze geeft dan zacht geluid aan de TV, waarin de TV een zacht geluid aan de Playbase geeft.
Controller dus aub het volume niveau van de bron.
Als dit goed staat, dan zou de Playbase zeker een degelijk geluid moeten geven als de volume zo rond de 10% a 30% volume staat.
Oke dank, betekent dus dat ik met de originele AB de luidsprekers moet uitschakelen oid van mijn TV?
Reputatie 7
Badge +2
We raden altijd aan de speakers van de TV uit te zetten anders hoor je geluid uit de TV en uit Sonos, wat een kleine echo met zich mee kan brengen.
Tevens zien we wel eens situaties waarin iemand zijn of haar afstand's bediening van de decoder heeft ingeleerd aan Sonos, waarin als je volume harder of zachter gebruikt, dit de volume van beide de decoder en Sonos harder en zachter zet.
Dit is dan eigenlijk een dubbele verhoging of verlaging van het volume.
Daarom kan het soms een advies zijn om een totaal ander Infrarood signaal in te leren aan Sonos, zodat alleen Sonos reageert op het infrarood signaal en geen andere apparatuur.
Dit is bijvoobeeld mogelijk met een universele afstands bediening.
Tim, dank weer voor je reactie. Het is nu iderdaad zo dat de tv harder/zachter gaat samen met Sonos.
Ik zal eerst gaan proberen mijn luidsprekers van de TV uit te zetten met de originele AB