Vraag

Volume regelen

  • 14 July 2021
  • 1 reactie
  • 49 Bekeken

Ik heb het volgende "probleem" , ik heb 2 sonos one's als stereopaar en een losse Five echter het gezamenlijke volume regelen lukt alleen via de app. Vraag ik aan google om het volume aan te passen wordt alleen het volume van de One's aangepast en de Five blijft even hard of zacht staan. Begrijp dat de Five geen microfoon heeft maar hoort dit niet aan elkaar gelinkt te zijn ?. Daarnaast vraag ik google in de ochtend weleens om het laatste nieuws af te spelen. Op dat moment wordt de Five helemaal uitgezet en spelen alleen de One's dat nieuws af. De Five moet ik later dan weer helemaal apart toevoegen/koppelen als ik bijvoorbeeld muziek wil gaan luisteren. Enig idee waar dit in kan zitten ?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 7

Volgens mij gebeurt in beide gevallen hetzelfde: alleen de One’s (die je aanspreekt) worden bediend door Google Assistent. Bij de opdracht die de stream aanpast werkt het zelfs zo dat de Five uit de groep gaat.

Volgens mij erkent Google de Sonos-groep niet en is bij Sonos geen Google-groep mogelijk.

Wellicht kun je via de One’s overigens wel de Five apart zachter zetten: “Hey Google, volume (kamer van de Five) naar 30%”. Maar dat is het enige op dit punt.