Beantwoord

Volume Netflix/externe bronnen niet te beheren met de Samsung One Remote, wel met de app

• 27 maart 2018
  • 7 reacties
  • 963 Bekeken

Ik heb een Samsung QE55Q8F smart-tv gekocht, en gebruik daarbij de Samsung One Remote. Ik heb deze, volgens de uitleg hier, ingesteld. Ik had met de afstandbediening van Samsung aanvankelijk veel problemen, af en toe deed hij het top, af en toe deed hij het helemaal niet meer. Ik heb toen van Samsung een nieuwe afstandbediening opgestuurd gekregen.

Met de nieuwe afstandbediening zijn de oude problemen verholpen (ik kon voorheen af en toe niet zappen bijvoorbeeld, dat is nu geen enkel probleem meer) maar kan ik de Sonos sindsdien niet meer correct bedienen.

Als ik live televisie kijk (Caiway, geen setopbox nodig, kabel gaat direct mijn televisie in) werkt het prima. Het geluid wordt dan afgespeeld over mijn Sonos systeem (playbar, Sonos Sub, 2 keer PLAY:1) en ik kan het volume bedienen met de Samsung Play One afstandbediening.

Maar als ik een andere bron selecteer, of dat nou een op de televisie ingebouwde app als Netflix is, of een van mijn HDMI-kanalen (PS4, XBOX, Switch), dan kan ik het volume niet meer bedienen met de Samsung One Remote. Als ik dan het geluid harder of zachter probeer te zetten, geeft de Samsung Televisie aan de melding 'Audio-uitgang/Optisch' in beeld, maar het geluid gaat niet harder of zachter. Ook de mute functie werkt niet. Vanuit de Sonos app op mijn iPhone kan ik dan wel zonder problemen het volume bedienen. Ik heb ook een andere Samsung afstandbediening (een traditionele afstandbediening die standaard infrarood uitzendt, behorende bij een andere televisie), en ook die werkt niet als ik een bron geselecteerd heb, dus het lijkt aan Sonos/de televisie te liggen, niet aan de afstandbediening zelf.

Mijn vraag: wat doe ik verkeerd, wat kan ik er aan doen?
icon

Beste antwoord door anijback 21 september 2019, 13:16

Hallo,

Was aan het zoeken en zag jullie draadje. In eerste instantie had ik dat probleem ook met de One Remote (dus niet te gebruiken als One remote).
Daar Sonos maar 1 remote accepteert ontstaan er problemen als je 2 ABs hebt, bv TV en Ziggo. Zelf heb ik nu een Samsung TV + Sonos Playbar etc + Ziggo (Next box). De One Remote gebruik ik niet meer (hoeft ook niet), want de Ziggo AB regelt het volume schitterde van het aangesloten Sonos systeem.
Ook als ik alleen radio stream gebruik ik de Ziggo AB en dat werkt prima.

Ik zou zo zeggen, probeer het eens. Sussen.
Bekijk origineel

7 Reacties

Reputatie 1
Badge
Oke. Dan ga ik ook eens verder puzzelen. Als t me ooit gaat lukken laat ik t weten!
Bedankt voor je reactie, top!
Reputatie 7
Badge +2
Heb zelf persoonlijk geen ervaring met de Samsung One Remote.

Maar komt er volgensmij op neer, dat je in de TV moet instellen per bron (hdmi1/2/3/etc) wat de One remote dan qua signaal moet uitsturen.
Ik denk dat als je naar de Caiway kijkt, de One remote het infrarood signaal uitzend welke de Playbar geconfigureerd heeft gekregen.
Maar schakel je naar de andere HDMI om een computer spelletje te spelen, dan verandert de bediening, stuurt deze een ander, of geen Infrarood signaal uit, en dus reageert de Sonos hier niet op.
In principe wil je dat de One remote, altijd het zelfde infrarood signaal uitzend, zodat de Playbar hier altijd op reageert.
Dit is misschien een vraag die je ook bij Samsung wilt neerleggen, de enige documentatie die wij hebben, heb ik hierboven gelinkt, maar kan zijn dat er meer geavanceerde instellingen nodig zijn om de afstand's bediening goed te programmeren per Bron.
Dank u Tim, ik ga dan toch nog maar eens kijken naar de instellingen.
Reputatie 1
Badge
Beste Webjoker,
Ik zit met exact hetzelfde probleem zoals je omschrijft. Ook een Samsung smart One remote, en inderdaad geeft wel het icoontje aan op tv als ik de remote bedien maar geluid zelf (PS4) gaat niet harder of zachter op de playbar. Met mn dvd speler, ziggo horizon ed werkt t wel prima.
Heb je er een oplossing voor gevonden?
Zo ja, dan zou je mij heel gelukkig maken....!

Streambuster
Beste Webjoker,
Ik zit met exact hetzelfde probleem zoals je omschrijft. Ook een Samsung smart One remote, en inderdaad geeft wel het icoontje aan op tv als ik de remote bedien maar geluid zelf (PS4) gaat niet harder of zachter op de playbar. Met mn dvd speler, ziggo horizon ed werkt t wel prima.
Heb je er een oplossing voor gevonden?
Zo ja, dan zou je mij heel gelukkig maken....!

Streambuster
Ik ben er nooit uitgekomen, ik heb nog steeds hetzelde issue. Bij sommige bronnen werkt het vlekkeloos, bij anderen niet. Ik heb van alles geprobeerd, maar ben er niet precies achter waarom het voor sommige bronnen wel werkt en voor andere niet.

Ik heb SonoBit geinstalleerd op mijn iPhone (https://itunes.apple.com/nl/app/sonobit-remote-for-sonos/id1023126989?mt=8) zodat ik altijd de volumeregelaar voor al mijn Sonos apparatuur in de buurt heb.

Ik heb zelfde probleem.

Playbar rechtsreeks op tv via optische kabel.

Xbox via HDMI 2 en Telenet via Hdmi 1

Je kan via Bron icoon met pijltje naar boven Universele bediening selecteren en daar aangeven welke bron het is (bv Telenet HDM1). Tot daar gaat het goed.

Maar wat blijkt, deze zet zich voor de andere bron ook op  HDM1.

Dus moet telkens aanpassen om te kunnen werken met de One remote.

Zou ondertussen toch wel al een oplossing moeten bestaan, niet?

Hallo,

Was aan het zoeken en zag jullie draadje. In eerste instantie had ik dat probleem ook met de One Remote (dus niet te gebruiken als One remote).
Daar Sonos maar 1 remote accepteert ontstaan er problemen als je 2 ABs hebt, bv TV en Ziggo. Zelf heb ik nu een Samsung TV + Sonos Playbar etc + Ziggo (Next box). De One Remote gebruik ik niet meer (hoeft ook niet), want de Ziggo AB regelt het volume schitterde van het aangesloten Sonos systeem.
Ook als ik alleen radio stream gebruik ik de Ziggo AB en dat werkt prima.

Ik zou zo zeggen, probeer het eens. Sussen.

Reageer