Beantwoord

Volume-instellingen

• 14 November 2017
  • 5 reacties
  • 638 Bekeken

Badge +1
Ik heb de volgende opstelling: TV met Playbase en 2x Play:3 in 1 lijn. Als de TV aan staat moet de Playbase een hoger volume hebben dan de 2 Play:3 boxjes. Als ik muziek luister is dit omgekeerd, dus de boxjes een hoger volume dan de TV. Is dit op één of andere manier in te stellen?
icon

Beste antwoord door Bob M 17 November 2017, 14:41

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Ja hoor, met de mobiele app via meer, instellingen, instellingen kamer, [kamernaam Playbase], geavanceerde audio, instellingen surrounds. Hier heb je een aparte volumebalk voor beide muziek en televisie.
Badge +1
Alhoewel ik op mijn iPhone na "geavanceerde audio" geen instellingen surround zie (screenshot), ken ik de twee volumebalken wel. Maar ik zocht een instelling om de deze, afhankelijk van Muziek of TV by default in te instellen. Dus dat je dit niet iedere keer opnieuw hoeft te doen.
Reputatie 5
Badge +2
Als ik het zo zie heb je helemaal geen surrounds, maar heb je je achterspeakers gewoon als losse kamers gegroepeerd met de Playbar.
Wil je een diagnose maken wanneer het probleem voorkomt en het nummer hier vermelden? Zo maak je deze.
Dan zal ik even controleren of alles goed staat. Mochten het inderdaad losse kamers zijn, dan is er geen standaard setting voor beide situaties mogelijk. Hiervoor moet je echt een surround opzet creeeren.
Badge +1
Hallo Bob, het klopt dat de opstelling niet in de surround mode staat. Dat bedoelde ik met "in 1 lijn" bij de openingsvraag. De plek van de speakers icm de vorm van de kamer leent zich hier niet voor. We stellen het iedere keer dus gewoon handmatig in. In elk geval toch bedankt!
Reputatie 2
Badge +1
Hallo Jos,

Deze vraag heb ik al meerdere keren gesteld, helaas lijkt SonoS tot op heden hier niet veel mee te doen.

Situatie zoals ik die zou willen instellen:

Setting TV : palybar, 2x play3 en sub (met daarbij behorende volumes en eq settings)

Setting Muziek : 2x play5, 2x play3 en sub (met daarbij behorende volumes en eq settings)

Hier tussen zou ik willen kunnen switchen, zodra dit mogelijk is schaf ik nog 2 play5s aan, maar tot die tijd heeft dat voor mij geen zin. Helaas kun je de zelfde speakers niet configureren in meerdere configuraties of kamers. De topics hierover kan ik niet meer terug vinden.