Beantwoord

Volume instelling bij inschakelen

• 6 oktober 2018
  • 13 reacties
  • 1052 Bekeken

Goedendag,

Ik heb 2 PLAY1 gepaird als stereo.
Wanneer ik de sonos inschakel (om bv radio te luisteren) staat het volume van het systeem op het niveau van toen het uitgeschakeld is. Nu is het zo dat medehuisgenoten het wel eens fijn vinden om de boxjes behoorlijk hard te zetten. Als ik dan vervolgens inschakel wordt ik onaangenaam verrast.
Is er een mogelijkheid om dit te veranderen?
Zo niet, zou het wellicht een tip zijn voor de firma Sonos om de mogelijkheid te bieden voor het instellen van een "startvolume" ? Ik kan me voorstellen dat zoiets in de firmware in te bouwen is.

gr Henk
icon

Beste antwoord door Frank N 9 oktober 2018, 10:32

Hey Henk, met de update van vandaag komt ook de mogelijkheid om een maximaal volume in te stellen. Hiermee kan je aangeven hoe hard de speaker kan gaan wanneer de volumebalk compleet open staat.

Het idee van een start volume zal ik doorzetten als suggestie. Dank je wel daarvoor.
Bekijk origineel

13 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hey Henk, met de update van vandaag komt ook de mogelijkheid om een maximaal volume in te stellen. Hiermee kan je aangeven hoe hard de speaker kan gaan wanneer de volumebalk compleet open staat.

Het idee van een start volume zal ik doorzetten als suggestie. Dank je wel daarvoor.
"Het idee van een start volume zal ik doorzetten als suggestie"

Graag. Hier nog een die graag zo'n optie zou willen.
Gezinnen met oudere kinderen herkennen dit zeker. Goede tip!!

Dag Frank,

Ben me vanmorgen weer lamgeschrokken toen ik de sonos aanzette. Ben eigenlijk best benieuwd of Sonos je suggestie heeft omarmt.

gr. Henk
Reputatie 4
Badge +2
...foutje
Is er al iets meer bekend over deze feature. Gaat deze er nog komen? Vanochtend weer de hele buurt wakker gemaakt bij het starten van mijn sonos. Een van mijn huisgenoten vond het ook weer nodig om volume vrij hoog te zetten bij het uitschakelen van de sonos.
Reputatie 5
Badge +3
De mogelijkheid om de speaker een maximaal volume te geven is al enige tijd beschikbaar, sinds oktober 2018 alweer. Dit vind je terug in de Instellingen Kamer in je app.
Ja max volume wel. Maar het gaat me om het start volume.
De mogelijkheid om de speaker een maximaal volume te geven is al enige tijd beschikbaar, sinds oktober 2018 alweer. Dit vind je terug in de Instellingen Kamer in je app.

Die heb ik gevonden. Maar het gaat me om het maximum start volume. Ik vind het niet erg dat het volume hard kan. Wat ik alleen vervelend vind, is als met dat volume wordt afgesloten sonos ook weer start als je hem aan zet.

Die heb ik gevonden. Maar het gaat me om het maximum start volume. Ik vind het niet erg dat het volume hard kan. Wat ik alleen vervelend vind, is als met dat volume wordt afgesloten sonos ook weer start als je hem aan zet.
Reputatie 2
Badge +2
Voor mensen met een iPhone/iPad Is dit misschien wel een optie, werkt bij mijn prima.

Orto for Sonos van Splortal Ltd
https://apps.apple.com/nl/app/orto-for-sonos/id1438668205

Zijn er inmiddels al ontwikkelingen inzake het maximale start volume?

Ook ik ondervind overlast door te hard volume bij het aanzetten van mijn Sonos, ook ik/wij zouden hier graag een oplossing voor willen hebben.

Het Max instelbaar volume heeft voor ons geen meer waarde.

Het zou fijn zijn dat Sonos hier een oplossing voor gaat bedenken,

alvast bedankt..

M.v.g. GRD

Reageer