Beantwoord

Volume controle

  • 18 April 2018
  • 5 reacties
  • 959 Bekeken

Hallo, ik heb 2 sonos play 1’s die gepaired zijn als stereo. Op een 10 meter lange wand in de hoeken. In het midden een sonos one. Nu wil ik met de touch controls van de sonos one de muziek van alle drie harder en zachter kunnen zetten. Dan bedien ik echter alleen het volume van de sonos one. Ik kan wel de play/pauze knop gebruiken van de sonos one en daarmee alle drie de systemen uit en aan zetten tegelijk. Waarom kan ik wel play/pauze gebruiken voor alle drie en niet het volume voor alle drie tegelijk via de sonos one??
icon

Beste antwoord door Tim S 19 April 2018, 14:12

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7
Badge +2
Hey Matberg,

Elke speaker heeft zijn eigen volume niveau, wat via de knoppen individueel bestuurt word.
De knoppen besturen niet de groep's volume.
Toch word op de hele kamer maar 1 stream of muziek nummer afgespeelt, waar de Play/Pauze knop dus inderdaad deze hele stream uit of aan zet.
Dit is een instelling van Sonos en hier is helaas geen omweg voor, tenzij je de software voor je telefoon/tablet/computer ebij zou pakken.
Reputatie 1
Badge

Ik vraag me ook af wanneer deze instelling er zou kunnen komen. 
 

ik heb mijn installatie al 3 jaar en vanaf dag 1 heeft mij dit gestoord.

Ik heb zelf de standaardopstelling met 2 sonos one’s surround, playbar en sub en nog enkele losse sonos ones.

Vanaf de initiele setup werd snel duidelijk dat de surround one’s beter in een aparte groep konden staan zodat ik dit bij muziek of gelegenheden kon loskoppelen van de playbar (audio is niet echt aangenaam met gasten in de living als achtergrond).

echter bij tv kijken (70%vd tijd) staan ze in combo met de playbar en bedient de afstandbediening enkel de bar.. waarom? Surround sync opmerking hierboven werkt prima is geen argument want kan je zelfs vertragen of versnellen.
Nu al een 3 jaar lang om de zoveel tijd app open doen om de surround harder te zetten.. pfft..rare user experience of als ze in combo staan met andere en ik passeer een sonos one box kan ik niet de hele groep luider zetten.

Enorm lastig dat deze optie al die jaren er maar niet van komt, geef de gebruiker toch de keuze? Ik vermoed ook dat het draagvlak groter is als ik wat google kom ik zelfde vragen op andere topics tegen en dat veel mensen (zoals ik) er niet op reageerden in afwachting van die banale update.

ik wil nog wat 5’s bijkopen op strategische plaatsen maar hierdoor twijfel ik nog steeds serieus.

 

korte versie:

Dus als je deze optie ook wil. Reageer kort met +1, registreren vraagt niet veel tijd en dan komt dit er sneller van en kan je ten volle van je sonos installatie genieten!

 

Dank!

+1 

Reputatie 5
Badge +3

 

Enorm lastig dat deze optie al die jaren er maar niet van komt, geef de gebruiker toch de keuze? Ik vermoed ook dat het draagvlak groter is als ik wat google kom ik zelfde vragen op andere topics tegen en dat veel mensen (zoals ik) er niet op reageerden in afwachting van die banale update.

ik wil nog wat 5’s bijkopen op strategische plaatsen maar hierdoor twijfel ik nog steeds serieus.

 

korte versie:

Dus als je deze optie ook wil. Reageer kort met +1, registreren vraagt niet veel tijd en dan komt dit er sneller van en kan je ten volle van je sonos installatie genieten!

 

Dank!

 

Draagvlak hier in NL is niet zo heel groot zo te zien…..bijzonder

Heb zelf een tv situatie met beam, sub en 2 one’s achter.

Wil graag 2 extra  5 speakers aanschaffen voor extra stereo (front), en dit uitgeprobeerd met 2 extra one’s die ik uit andere ruimtes heb gehaal voor deze test.

Dit werkt prima, maar inderdaad het geluid luider en zachter via de afstandsbediening (beam) geeft alleen reactie op de beam en niet op de 2 extra voorspeakers.

Dus als dit niet gaat werken schaf ik de extra speakers maar niet aan (is toch ruim 1000 euro).

Verder weet ik ook niet in hoeverre dit item er voor zorgt dat e.e.a. softwarematig wordt aangepast in een komende softwareversie, lijkt me toch niet zo moeilijk.