Vraag

Vervorming geluid TV via playbar

• 19 augustus 2020
  • 3 reacties
  • 300 Bekeken

Reputatie 1

Het TV geluid (Samsung UE46D8000YSXXN - 2012) vervormd tegenwoordig via mijn Playbar  (2013).

Als ik de 220 volt stekker uit de playbar trek, is het geluid (na nieuwe opstart) weer normaal. Telkens na een aantal dagen gaat het geluid steeds verder vervormen en dien ik weer de stekker er uit te trekken. Dus wellicht vervormd het geluid meteen, maar is het nog niet direct hoorbaar en wordt het na dagen erger en dus opvallender.

Nota bene: de TV en playbar hangen al jaren ongewijzigd aan de muur en het probleem doet zich nu ongeveer een jaar voor. Het vervormen is een soort gejangel bij bepaalde klanken (dus niet constant) van welk TV geluid (stemmen/muziek/etc) dan ook. De playbar werkt verder prima via andere media en in combinatie met andere Sonos producten.

Maar wat is nu de oorzaak en hoe kan ik het definitief verhelpen.

3 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Gezien hetgeen je omschrijft lijkt het mij toch een probleem vanuit je tv te zijn, of je ingang vanuit je tv zou defect moeten zijn. Al andere instelling op je tv/settopbox geprobeerd en of eventueel een andere aansluitkabel?
Heb je ooit een software update van je tv/settopbox gedaan?

Reputatie 1

Goede suggesties. Ik ga

1 checken voor updates op de TV (maar gaat volgens mij automatisch) 

2 een andere (optische) kabel proberen voor de connectie tussen TV en playbar.

Reputatie 1

Inmiddels zit er sinds 10 dagen een andere optische kabel tussen de TV en de Sonos playbar. Ook heb ik gekeken of de TV nog een update nodig had (wat niet het geval was).

Het probleem is echter niet verholpen. 

Vandaar nog maar een keer de vraag:

Wat is nu de oorzaak en hoe kan ik het definitief verhelpen.

Reageer