Vertraging tussen Sonos Port en versterker.

  • 27 January 2022
  • 12 reacties
  • 362 Bekeken

Beste

Ik heb sinds deze week een sonos port aangeschaft om mijn surround systeem te kunnen blijven gebruiken, ik heb echter een kleine vertraging tussen het geluid uit mijn surround systeem en het geluid uit de rest van de sonos producten 

Ik had al 3x sonos one en 1x sonos move die perfect simultaan lopen

 

 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

12 Reacties

Reputatie 6
Badge +3

Welke aansluiting gebruik je tussen de Port en je receiver ? De analoge rood/witte of digital coaxial ?

 

ik heb beide geprobeert,  ze hebben alle twee vertraging

ook al eens geprobeert met en zonder ethernet kabel

Reputatie 7

Ik denk dat je surround receiver toch nog een bewerking op het geluid van de Port uitvoert. Heeft hij geen “direct” stand, of zo? Probeer dat eens.

Reputatie 6
Badge +3

ik heb beide geprobeert,  ze hebben alle twee vertraging

ook al eens geprobeert met en zonder ethernet kabel

Ethernet kabel is alleen voor je internetverbinding; beter is het om slechts 1 Sonos met een ethernetkabel te verbinden of een Boost.

Je hebt wel een groep gemaakt van je spelers neem ik aan ?

Bij een coaxial digital verbinding vind de DAC plaats in je receiver, dat kan een vertraging geven die Sonos niet kan bijsturen.

 

Reputatie 7

Zo'n vertraging kan ook bij een analoge aansluiting optreden, zie bijvoorbeeld https://en.community.sonos.com/home-theater-228993/huge-room-audio-delay-issue-6857342

Reputatie 6
Badge +3

Zo'n vertraging kan ook bij een analoge aansluiting vertraging optreden, zie bijvoorbeeld https://en.community.sonos.com/home-theater-228993/huge-room-audio-delay-issue-6857342

Die heeft `m toch juist via de digitale output (?)

This is connected to the Sonos system via the digital audio output of a Sonos Port

Vervolgens wordt geadviseerd om die Pure Direct mode aan te zetten, da`s een andere minder belastende DAC maar moet nog altijd langs de CPU van de receiver.

Wat vervolgens gedaan wordt om `t op te lossen (omgekeerde route) is natuurlijk ronduit belachelijk.

 

 

 

Reputatie 7

Je hebt gelijk. Verkeerd voorbeeld.

beste

 

U hebt inderdaad gelijk, op direct mode is het signaal perfect,  enige nadeel is dat ik dan geen surround/ sub kan gebruiken… heb even gekeken in de gebruiksaanwijzing van de receiver, maar ik kan het signaal niet veranderen zodat ik alle surround boxen kan gebruiken… (yamaha RX V467)  Misschien op zoek gaan naar andere receiver…

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Ik kan mijn Onkyo op een output signaal instellen dat heet: “All Channel Stereo” en doet precies wat het zegt…..mijn Sonos Connect (digitaal aangesloten) wordt over alle speakers inclusief de surrounds gespeeld. Zodra ik Sonos als bron kies, dan weet de receiver dat er All Channel Stereo gespeeld moet worden ipv Dolby Atmos. Dat heb ik zo ingesteld in de receiver (2016 model).

ook geprobeerd, maar nog steeds kleine vertraging, zou direct signaal moeten hebben

 

Oplossing zou eventueel zijn om spotify op de tv te kopellen,  deze door te sturen naar receiver (hdmi) en dan via line in naar de port en zo op de rest van sonos,  beetje omweg maar lukt misschien wel?

Reputatie 6
Badge +3

 zou direct signaal moeten hebben

wat bedoel je daar mee ?

Oplossing zou eventueel zijn om spotify op de tv te kopellen,  deze door te sturen naar receiver (hdmi) en dan via line in naar de port en zo op de rest van sonos,  beetje omweg maar lukt misschien wel?

kan in theorie maar ik vind het een draak van een oplossing

koencuypers schreef:

 zou direct signaal moeten hebben

wat bedoel je daar mee ?

het signaal dat van de sonos port binnenkomt in de receiver en onbewerkt doorgaat naar de speakers

 

 

koencuypers schreef:

Oplossing zou eventueel zijn om spotify op de tv te kopellen,  deze door te sturen naar receiver (hdmi) en dan via line in naar de port en zo op de rest van sonos,  beetje omweg maar lukt misschien wel?

kan in theorie maar ik vind het een draak van een oplossing

idd,  maar misschien wel de enige die zou kunnen werken…