Vraag

Vertraging tussen 2 kamers

• 3 February 2018
  • 4 reacties
  • 1224 Bekeken

Badge
Wij hebben twee als stereopaar gekoppelde Play:1 in één kamer, en zonet een bijkomende Play:1 aangeschaft en geïnstalleerd in een andere kamer. Nu stellen we, als beide kamers dezelfde zender spelen, een vertraging van enkele seconden vast tussen de twee kamers. Is dit normaal bij Sonos? En zo niet, wat kan daaraan gedaan worden? Als we de drie speakers in één groep steken, dan doet het probleem zich niet voor, maar dan speelt telkens die ene Play:1 in die andere kamer mee als we de de speakers in de eerste kamer aanzetten, en dat is zinloos (dus een verkwisting van energie en onnodig geluid)...

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Als je wilt dat ze gelijk spelen zal je ze moeten groeperen.
Anders zijn het 2 losse streams die als je mazzel hebt ongeveer gelijk lopen, maar meestal niet ;)
Je kan toch met 1 simpele handeling de groepering aan/uit zetten wanneer je het nodig hebt?
Badge
Ja, maar voor die handeling moet je dan telkens in de app duiken. Terwijl anders een simpele druk op de knop van de speaker volstaat...
Maar goed, ik vroeg mij enkel af of dit normaal was bij Sonos, want ze gebruiken die no-delay capaciteit als een voordeel van hen tegenover een bluetooth opstelling. Er zit dus wel degelijk een angeltje onder het gras, begrijp ik nu...
Reputatie 7
Badge +2
ALs je de Play/Pauze knop van een speaker ingedrukt houd, schakelt deze tussen de verschillende kamers/groepen.
Je hoeft er dus niet altijd de app voor bij te pakken.
Het is misschien wat vaak de knop ingedrukt houden als je 10 verschillende speakers/groepen in huis hebt.
Reputatie 3
Badge +2
He, dit werkt super Tim, ik groep en on-groep ook dagelijks via de app, dit is ff wat makkelijker.
Dat ik dit niet wist hahaha.......;)