Beantwoord

Vertraging of haperen bij aansluiting via lijningang

  • 21 August 2018
  • 6 reacties
  • 942 Bekeken

Ik heb mijn PC geluidskaart aangesloten op een sonos connect. En als speakers bij mijn PC twee Play:1's. Maar als ik van y\Youtube of een andere bron in de PC afspeel dan hapert het geluid. Zet ik de compressie aan dan is het geluid vrij hopeloos vertraagd.
icon

Beste antwoord door Frank N 22 August 2018, 11:16

Bekijk origineel

6 Reacties

Reputatie 5
Badge +3
Hi Theo, het geluid komt analoog de Connect binnen, om het door te zetten moeten we het digitaliseren, vandaar dat er sowieso al een vertraging opzit. Met een compressie is de hoeveelheid data kleiner en zijn er geen haperingen maar wel extra vertraging.

Wil je een diagnose van uw systeem uitvoeren (instellingen, geavanceerde instellingen, diagnose verzenden) en het bevestigingsnummer vermelden in je antwoord? Dan kijk ik hoe je systeem zit aangesloten en probeer een oplossing te zoeken. Wat je doet is eigenlijk niet helemaal ondersteunt maar wie weet wat we mogelijk kunnen maken.
Dag Frank

Ja, het is niet standaard en natuurlijk een vrij indirecte manier om geluid op de PC te krijgen. Maar ze klinken lekker voor PC boxen .....

Het bevestigingsnummer is 125959295

Groet

Theo
Reputatie 5
Badge +3
Hey Theo, ik zie dat het systeem goed functioneert. Het probleem dat je ervaart is een limitatie van de technologie en daar is weinig aan te doen. Het signaal moet nou eenmaal worden omgezet en dan ook nog eens draadloos worden verzonden. Dat brengt vertraging met zich mee.
Ja, was er al bang voor. Toch maar bedrade PC speakers kopen... Dank voor de info.

Ik heb ongeveer hetzelfde probleem.

Hier heb ik een PC die ik met de PORT aangesloten heb op mijn SLs. Echter zit er een vertraging tussen van iets minder dan een seconde, wel hinderlijk als je tv kijkt of een game speelt.  I know, hier is het niet voor bedoeld, maar wat is nou gaver dan de kwaliteit van het geluid van SONOS aan je PC. :wink:

De port is direct via de kabel met het netwerk verbonden, de SL’s niet. Dus dat moet ik ook nog eens nalopen.

Mijn netwerk thuis is geheel vernieuwd, en het draadloze netwerk is een erg snel mesh netwerk, en alle devices werken perfect. Inclusief de koppelingen met Google Home dus daar ligt het absoluut niet aan.

Alle andere SONOS devices werken als een speer en ben ik erg tevreden over.

Alleen dit nagged een beetje, sorry.  :relaxed:

Ton

 

 

Reputatie 6
Badge +3

Je zegt het zelf al: hier is het niet voor bedoeld. Je digitale geluid van je PC wordt door je geluidskaart analoog gemaakt, vervolgens analoog doorgegeven aan je Port die het eerst weer moet digitaliseren. Vervolgens wordt het digitaal aangeboden aan je SL`s. Dan moet de hele zaak gebuffered worden om geen vertraging tussen de speakers te krijgen en dan gaat elk Sonos apparaatje de hele zaak weer analoog maken want bits en bytes kun je nu eenmaal niet beluisteren. Ik weet niet of het aantal stapjes geteld hebt maar ik ben de tel kwijt. Geloof me echter….dat geeft vertraging want je beeld blijft doorgaan :joy: Je kunt nog zo`n snel netwerk hebben, dat helpt je hier niet.

Dit is nou waarom TV oplossingen een HDMI eArc aansluiting hebben gekregen. 

Reageer