Vraag

Vertraging en echo in de Sub.

  • 1 June 2022
  • 4 reacties
  • 102 Bekeken

Ik heb sinds een week of 3 steeds een rare echo vertraging in mijn sub.

 

Echt vervelend ik heb hem al opnieuw geïnstalleerd en ook al gereset ..

Dan is het even goed Maar begint al snel weer.

 

Ook heb ik al de nieuwste update gedaan

Ik zie in verschillende forums dat meer mensen dit probleem hebben 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

4 Reacties

Reputatie 3
Badge +2

Hallo @Nijla579, welkom bij de Sonos community!

Vertraging tussen speakers is nooit prettig. 

Je geeft aan dat je de Sub al hebt gereset en opnieuw hebt geïnstalleerd. 

Heb je ook al eens geprobeerd om de Sub te verwijderen

Vervolgens kun je de Sub opnieuw koppelen aan de juiste kamer (op dezelfde plek waar eerst ‘Sub verwijderen’ stond).

Mocht de vertaging daarna nog steeds aanwezig zijn, dan raad ik aan om een systeemdiagnose naar ons op te sturen.

Vervolgens kun je telefonisch contact met ons opnemen zodat we live ondersteuning kunnen bieden.

 

 

Dit is een lopend probleem sinds 14.6 waar veel mensen last van hebben. Zie ook hier waar een draadje met inmiddels 38 pagina's over dit onderwerp loopt. 

Lost surround and sub ( after update ?) | Sonos Community

Helaas lijkt Sonos nog steeds niet te erkennen dat dit probleem bestaat. 

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb niet alles gelezen in dat draadje, maar wordt er daar niet gesproken over het “verlies” van geluid. Het genoemde probleem over een echo in de sub heb ik nog niet eerder gehoord. Echo kan ontstaan wanneer speakers niet in dezelfde Sonos kamer staan en er geluid over de tv afgespeeld wordt. Dat is in feite normaal gedrag. Ik kan mij echter niet voorstellen dat dat hier het geval is.

Het advies van Sonos om te bellen is in dit geval dus de meest logische. 

Zowel echo's als uitval lijken onderdeel van hetzelfde probleem te zijn. Niet bij gegroepeerde speakers maar binnen een surround setup.