Verschillende Sonos combineren.

  • 23 February 2022
  • 3 reacties
  • 47 Bekeken

Badge

Hi allen,

 

We hebben een Beam, twee Symfonisk speakers (en een Port voor de LP koppeling). Nu hebben we recent ook een Symfonisk Tafellamp erbij gekocht. Nu heb ik deze gekoppeld en kunnen we muziek luisteren in deze hoek van geluidsbronnen (heerlijk!!). Maar niet bij TV of film. Kan het niet dat je bij een Beam meer dan 2 speakers koppelt voor TV of film??

Ik hoop dat het toch wel kan…

 

Groetjes Brechje


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

3 Reacties

Reputatie 7

Een surround systeem is bij Sonos maximaal 5.1. De .1 is de Sub (die jij niet lijkt te hebben); de 5 zijn de drie speakers in de Beam en de twee Symfonisks achter. Dat is het maximum dat in een Sonos "kamer” kan. De nieuwe tafellamp moet dus zijn eigen kamer vormen. Deze kun je wel het TV-geluid laten weergeven, door hem te groeperen met de “kamer” van de Beam, zie https://support.sonos.com/s/article/3391?language=nl_NL

Enig nadeel: bij TV-geluid heeft de gegroepeerde speaker iets meer tijd nodig en deze zal dus iets achter lopen. Of je daar last van hebt is zeer persoonlijk. Bij muziek loopt alles wel synchroon.

Badge

Hoi bedankt voor je reactie. Ik heb wel al een groep gevormd zoals in die link met de Beam, de twee speakers en de tafellamp. Dat gaat met muziek afspelen goed. Maar dus niet met TV/Film, dan hoor ik niets uit de tafellamp.

Weetje ook of dat wel kan dat de tafellamp 'meedoet' met film en TV?

Reputatie 7

Dat is gek. Ik heb een speaker in de keuken en die doet gewoon mee als ik hem groepeer met mijn Beam.

Wat me opvalt is dat je zegt “Ik heb wel al een groep gevormd zoals in die link met de Beam, de twee speakers en de tafellamp”. Je hebt de Beam en de twee andere spekers wel in één Sonos “kamer” staan? Want dan zou je de lamp gewoon bij die “kamer” moeten kunne groeperen.