Beantwoord

verschillende instellingen van speaker combinaties via kamers

• 14 December 2018
  • 9 reacties
  • 1295 Bekeken

In mijn huiskamer zou ik graag de soundbar met sub samen met twee sound5 boxen als surroundset gebruiken bij de tv.
Als ik dan via spotify muziek wil beluisteren in dezelfde kamer wil ik graag de sound5 boxen als stereo met sub gebruiken zonder soundbar.
Dacht dit even snel te regelen door twee kamers aan te maken in de app de een als tv kamer en de andere als huiskamer.
Maar nu lukt het niet om de sub aan beide kamers te koppelen en de sound5 boxen ook niet.
Nu heb ik dus de soundbar alleen voor de tv en als huiskamer instelling de twee sound 5 boxen met de sub.
Hoe kan ik dit oplossen zodat het functioneert zoals ik het wil?
icon

Beste antwoord door Tim S 14 December 2018, 16:24

Bekijk origineel

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

9 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Wat jij wil is (nog) niet mogelijk maar Waarom zou je muziek willen luisteren zonder de sound bar?... het gaat toch immers om Één kamer.
Reputatie 7
Badge +2
De soundbar + sub + 2 surround speakers zijn 4 toestellen die je als 1 kamer/apparaat zou moeten zien.
De soundbar zal inderdaad het geluid laten horen, en is hier niet uit te filteren.
Excuses voor het ongemak.
Muziek luisteren via de twee play 5 boxen die links en rechts achter in de kamer staan is nog al een andere kwaliteit dan de soundbar die voor me staat bij de tv.
En de opstelling van surround met de play 5 als achtergrond speakers is wel wat zonde van je geld.
Heb ectra voor de 5 gekozen om optimaal muziek te kunnen luisteren samen met de sub.
Nu is het alleen jammer dat ik ze niet met een andere instelling kan omschakelen naar een systeem voor bij de tv
Probleem lijkt me technisch ook helemaal geen probleem te zijn, kwestie van software aanpassen.
Reputatie 7
Badge +2
Dat zeggen klanten wel vaker, het zou simpel in de software aan te passen zijn, toch werkt dit systeem zoals het jaren geleden op de markt verschenen is, en hoe een zeer groot bestand van onze klanten het ook gebruikt.
Sonos werkt helaas niet zoals je dit nu wenst te gebruiken, de muziek zal ook uit de soundbar komen.
Wel kan je vanuit: Meer > Instellingen > Instellingen Kamer, de soundbar kiezen om bij geavanceerde audio de surround instellingen aan te passen.
Meeste klanten hebben voor muziek de instelling zo aangepast dat deze van Sfeervol naar Volledig word omgezet, waarin de achter speakers meer geluid geven dan wat ze in de sfeervolle stand zouden doen.
Verder heb je een soundbar waar extra speakers aan hangen, niet speakers waar een extra soundbar aan zou hangen.
Zal je vraag als feature request markeren, maar kan helaas niet garanderen dat deze wijziging in het systeem zal worden doorgedrukt.
Bedankt voor de snelle reactie, ik hoop dus op een update.
Heb het nu zo gedaan dat ik de huiskamer l en r play 5 met sub, tv kamer playbar .
Beide kamers aanvinken en dan met volume bij muziek afspelen de tv kamer (playbar) zachter zetten en bij tv kijken de huiskamer (play 5 en sun) aanpassen aan de geluidsbeleving zoals ik die dan hebben wil.
Reputatie 7
Badge +2
Bedankt voor de snelle reactie, ik hoop dus op een update.
Heb het nu zo gedaan dat ik de huiskamer l en r play 5 met sub, tv kamer playbar .
Beide kamers aanvinken en dan met volume bij muziek afspelen de tv kamer (playbar) zachter zetten en bij tv kijken de huiskamer (play 5 en sun) aanpassen aan de geluidsbeleving zoals ik die dan hebben wil.

Weet wel dat groeperen eigenlijk alleen voor muziek is, niet voor de TV stand.
Als je het stereopaar aan de Playbar zou groeperen bij het afspelen van TV geluid, kan je ervaren dat dit kan stotteren of niet synchroon loopt.
Dat zeggen klanten wel vaker, het zou simpel in de software aan te passen zijn, toch werkt dit systeem zoals het jaren geleden op de markt verschenen is, en hoe een zeer groot bestand van onze klanten het ook gebruikt.
Sonos werkt helaas niet zoals je dit nu wenst te gebruiken, de muziek zal ook uit de soundbar komen.
Wel kan je vanuit: Meer > Instellingen > Instellingen Kamer, de soundbar kiezen om bij geavanceerde audio de surround instellingen aan te passen.
Meeste klanten hebben voor muziek de instelling zo aangepast dat deze van Sfeervol naar Volledig word omgezet, waarin de achter speakers meer geluid geven dan wat ze in de sfeervolle stand zouden doen.
Verder heb je een soundbar waar extra speakers aan hangen, niet speakers waar een extra soundbar aan zou hangen.
Zal je vraag als feature request markeren, maar kan helaas niet garanderen dat deze wijziging in het systeem zal worden doorgedrukt.
Ik herken het probleem. We zijn pas verhuisd en bezig mijn sonos componenten te installeren. De woonkamer heeft een tv hoek. Zo heb ik voor de woonkamer twee 5 boxen als stereo paar ingesteld met de sub. Geluid is prima zoals ik dit gewend ben. Vervolgens heb ik de tv ruimte ingesteld met soundbar en 2 surround speakers. Ik wil daar de sub aan toevoegen, maar dan verdwijnt deze in de instelling van mijn woonkamer. De mogelijkheid die wordt aangeboden is wel erg omslachtig en niet sonos waardig. Kenmerk van sonos is dat ik een vrije keuze heb om een component aan een kamer toe te voegen en dat dit niet ten koste gaat van de functionaliteit van een andere kamer. Dit lijkt mij toch voor sonos softwarematig te moeten kunnen oplossen?!
Reputatie 1
Badge +1
Ik herken het probleem. We zijn pas verhuisd en bezig mijn sonos componenten te installeren. De woonkamer heeft een tv hoek. Zo heb ik voor de woonkamer twee 5 boxen als stereo paar ingesteld met de sub. Geluid is prima zoals ik dit gewend ben. Vervolgens heb ik de tv ruimte ingesteld met soundbar en 2 surround speakers. Ik wil daar de sub aan toevoegen, maar dan verdwijnt deze in de instelling van mijn woonkamer. De mogelijkheid die wordt aangeboden is wel erg omslachtig en niet sonos waardig. Kenmerk van sonos is dat ik een vrije keuze heb om een component aan een kamer toe te voegen en dat dit niet ten koste gaat van de functionaliteit van een andere kamer. Dit lijkt mij toch voor sonos softwarematig te moeten kunnen oplossen?!

Het lijkt mij dat het niet kan maar om te proberen zou je de sub als "eigen" kamer kunnen instellen en dan voor het afspelen bij TV-hoek de groep sub aan de groep TV-hoek toevoegen en bij geluid in de kamer de groep sub aan de kamer moeten toevoegen om het werkende te krijgen.