Vraag

Verschil in geluid Sonos Five

  • 13 June 2021
  • 1 reactie
  • 122 Bekeken

Hallo, ik ben sinds kort in het bezit van 2 sonos five luidsprekers in stereo,

nu valt het mij op dat de bass weergave van een van de 2 minder is dan de andere! Als ik wat met het balans speel is dit duidelijk te horen.

Dit is zowel met trueplay als zonder

meerdere mensen dit op gevallen ?


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

1 Reactie

Reputatie 1
Badge +2

Hoi @Nickspin1992 en welkom op onze Sonos Community!

 

Eerst wil ik graag duidelijk maken dat de geluidservaring subjectief is en hier kunnen we niet een exacte antwoord geven. In ieder geval kan ik je enkele tips geven zodat je het systeem test.

Probeer de stereopaar te verwijderen zodat de speakers gescheden zijn. Vervolgens laat iets afspelen op een van de speakers en daarna op de andere. Zo kan je zeker kijken of er inderdaad een verschil is. Zoals je in de stereopaar met de EQ-instellingen hebt gespeeld, kan je hetzelfde proberen op de alleenstaande speakers. 

Mocht je een slechte(re) geluidskwaliteit op een van de speakers opmerken, raad ik je aan om die speaker naar de fabrieksinstellingen te brengen en weer toevoegen in de App. Ook dan ervaar je een slechte geluidkwaliteit, raad ik je aan om een opname van de speaker te maken en contact op te nemen met de klantenservice zodat zij het systeem even inlezen.