Vraag

verpeste zondagochtend

• 14 februari 2016
  • 16 reacties
  • 1830 Bekeken

elke zondag is er weer dezelfde ergernis: wil je "even" een leuk muziekje opzetten, kan hij de sonos-app de apparatuur niet vinden. Ben je weer een halve ochtend aan het resetten, stekkers uittrekken etc. Wat een waardeloos systeem!

16 Reacties

Reputatie 3
Badge +2
Bedoel je de Sonos-app op je iOS-telefoon of iOS-tablet? Zo ja, dan kan het liggen aan een gebrekkige wifi-verbinding tussen telefoon/tablet en het wifi-netwerk. Bij een Android ligt dat vaak beter, omdat er dan kan worden gekoppeld aan Sonosnet.
Reputatie 2
Badge +1
Probeer eens eerst je iPhone/iPad te herstarten, minder werk en heeft waarschijnlijk het juiste effect. Ik had dit ook weleens met mijn iPad, dit lag dus echt aan mijn iPad en niet Sonos(-net).
Reputatie 2
Indien via iOS dan wil het uit en weer aan zetten van de vliegtuigmodus wel eens helpen.
Reputatie 5
Badge +2
elke zondag is er weer dezelfde ergernis: wil je "even" een leuk muziekje opzetten, kan hij de sonos-app de apparatuur niet vinden. Ben je weer een halve ochtend aan het resetten, stekkers uittrekken etc. Wat een waardeloos systeem!

Vervelend dat het allemaal niet werkt zoals het hoort te werken, heb je eventueel behoefte aan een bel afspraak, zodat wij samen met jou naar het systeem kijken en hopelijk de problemen kunnen verhelpen.

Beste Geijselaers,

Je probleem klinkt een beetje als wat ik had vorige week.
Ik heb mijn Sonos nu een week. vorige week aangesloten, een paar uur later was ik op de playbar na de hele set kwijt.
Alles gereset en vervolgens opnieuw gekoppeld en de volgende dag hetzelfde liedje (Playbar(?+?+?)). Ik heb vervolgens 2 uur lang met Sonos gebeld en ben keurig geholpen. na tientallen diagnoses gestuurd te hebben en alles proberen uit te sluiten qua verstoring, bleek het mijn eigen router(linksys WRT320N) te zijn, ik weet nog steeds niet waarom, mogelijk kan deze router niet overweg met Sonos of is hij defect. Ik heb vervolgens mijn eigen router ontkoppelt en mijn modem/router gebruikt van Ziggo. deze gebruik ik vooralsnog voor internet en wi-fi, ik kwam nu wel poorten te kort voor mijn andere apparatuur maar dit heb ik opgelost door een "domme" switch aan de router te hangen hier hangt nu ook de playbar aan. mocht je net als ik naast de modem van je internet provider ook nog een eigen router hebben, laat deze dan eens buiten je Sonos opstelling. Bel anders Sonos even , ze kunnen je ongetwijfeld verder helpen. Succes!
Zeer herkenbaar en het wordt steeds erger prutsonos. En het herstarten van ipad of iphone, dat hoort standaard bij het ritueel. Ik ben onderhand een uur bezig om gewoon muziek te luisteren. Wat heb ik een spijt van die sonos
Reputatie 3
Badge +2
Zeer herkenbaar
Beschrijf je systeem en het probleem, misschien is er een oplossing voor te vinden.
dat heb ik net 2x gedaan maar de vraag slaat hij op maar is vervolgens niet terug te vinden.

We hebben 4 boxen 1 en 3 en een soundbar. we hebben extreem veel problemen met de verbinding. Heel vaak verbreekt de verbinding met een van de boxen, steeds vaker kan ik ze niet meer vinden in mijn app en moet ik de stekker erin en eruit doen om dit te resetten. dit geldt voor 2 ipads en iphone 6. Met mijn samsung had ik er overigens ook last van. Ik moet ik iedere keer na een pauze (muziek uit) de groep weer opnieuw instellen. Ik wil gewoon heel graag alle boxen in mijn kamer altijd aan hebben maar dit is vrijwel niet te doen. Ik moet aardig wat moeite doen om de boxen uberhaupt te kunnen selecteren, regelmatig heeft hij geen verbinding met het sonossysteem zegt hij. Ik ben enorm druk met het continu weer aanzetten vd boxen. Ook tijdens de muziek vallen de boxen uit en heel soms gaan ze weer aan maar meestal zijn ze verdwenen en moet ik het hele ritueel met stekkers, selecteren, telefoons uit weer herhaldn.
De software is update, wifi doet het, we hebben een brug in de meterkast.. Telefoon en ipad ook al meerdere keren uit en aan gezet. Het probleem wordt echt steeds erger.
Reputatie 3
Badge +2
Je had deze vraag ook in het Engelstalige deel van het forum gesteld en ik heb hem daar beantwoord. In het vervolg liever niet dubbel posten.
Je vroeg er toch naar grappenmaker 😉. Anyway thanks ik zal het proberen. Hopelijk werkt het. Na wat snuffelen op het internet zie ik dat ik laaaaang niet de enige ben en dat het helaas erg stil blijft aan de kant sonos.
Reputatie 3
Ik zou zeggen, als het niet lukt, neem eens contact met hun op? Bellen of mailen en dan kunnen ze naar je systeem kijken en het vanop afstand repareren. Vast makkelijker om het even persoonlijk te doen.
Wat een waardeloze app, box is prima maar voordat je sonos app, spotify premium(anders werkt t niet) hebt geinstalleerd was ik 2,5u verder(heb nl geen paypal of creditcard. Dit kan echt veel makkelijker masr daar weigert sonos aan mee te werken, zojuist play1 retour gebracht naar mediamarkt en een eumegaboom gehaald, prachtig geluid en werkt binnen 1 minuut. Sonos ga je huiswerk doen aan maak die app gebruiksvriendelijker, klantvriendelijker en veelzijdiger. Schande!
Reputatie 3
Hm, mijn Sonos had ik ook geinstalleerd in 2 minuten (1 minuut per stuk!).

Dus ik neem aan dat je niet blij bent dat Spotify voor een abonnement vraagt en dat ze vragen voor kredietkaart en paypal (wat overigens best normaal is in deze tijd)? In dat geval zou ik dit voorleggen bij Spotify, want dat heeft niets met Sonos te maken.

Ik vind de app lekker makkelijk en snel, intuitief, en als ik een probleem of vraag heb, word ik meteen geholpen, mooi zo! ^^
Reputatie 2
Badge +1
Wat een waardeloze app, box is prima maar voordat je sonos app, spotify premium(anders werkt t niet) hebt geinstalleerd was ik 2,5u verder(heb nl geen paypal of creditcard. Dit kan echt veel makkelijker masr daar weigert sonos aan mee te werken, zojuist play1 retour gebracht naar mediamarkt en een eumegaboom gehaald, prachtig geluid en werkt binnen 1 minuut. Sonos ga je huiswerk doen aan maak die app gebruiksvriendelijker, klantvriendelijker en veelzijdiger. Schande!

Toch altijd weer jammer dat mensen hard gaan schoppen tegen een prima produkt omdat het bij hen even tegen zit, al dan niet door eigen toedoen.

En Sonos vergelijken met de EU Megaboom is appels met peren vergelijken; de Sonos heeft veeeel meer functionaliteit en is flexibeler in het afspelen van diverse bronnen.
Inderdaad soms vreemde reacties. Er zijn helemaal niet veel mensen die connectieproblemen hebben met hun Sonos. Dat is net één van de sterktes van dit product. In de regel werkt het gewoon altijd. Bose heeft ook een mooi systeem, maar is op dat vlak net iets minder stabiel. Wil je stabiliteit, kies dan Sonos, dat is wat ik ervaar en dat lijkt ook de algemene perceptie te zijn. Issues zoals hierboven beschreven vinden vrijwel altijd hun oorsprong in de netwerkinfrastructuur en zelden of nooit in de Sonos installatie.
Reputatie 4
Badge +3
Oké en daar registreer je éénmalig voor Bertus046 ???

Reageer