Vraag

Verloopt het geluid met Trueplay?

• 17 September 2017
  • 7 reacties
  • 235 Bekeken

Badge
Ik heb nu 2 weken een playbase icm 2x play 3. Na het geluid met trueplay te hebben getuned ben zeer tevreden over het geluid. Echter na een week vond im het geluid minder goed. Na opnieuw trueplay te hebben toegepast is het geluid weer top!
Maar ik neem aan dat ik hetbgeluid niet wekelijks moet tunen.......
Heeft iemand ervaring hiermee of heb een instelling verkeerd staan?

Reageren op dit topic is niet mogelijk.

7 Reacties

Reputatie 5
Badge +2
Beetje moeilijk om te zeggen zonder achtergrond informatie. Is er iets veranderd in je omgeving sinds de eerste Trueplay tuning? Aangezien het proces vrij precies je omgeving in kaart brengt, is de locatie van de speakers zelf, maar ook de locatie van meubels en dergelijke van invloed op hoe het geluid tot leven komt. Wanneer u een tafel of stoel verplaatst kan dit invloed hebben. Of wanneer u iets voor de achterspeakers zet of misschien een speaker van locatie heb verplaatst?
Badge
Nee, er is niets veranderd. TV meubel met daarop de Playbase staat nog op dezelfde plaats, Play 3s hangen aan de muur. Ook overige meubels zijn niet verplaatst.
Reputatie 5
Badge +2
In dat geval geen idee. Mocht je het weer merken, wil je dan een diagnose maken van je systeem en het nummer hier vermelden? Diagnose maak je zo.
Badge
Beste Bob,
Er is nog niets veranderd, na het gebruik van Trueplay is het geluid zoals ik het wens, maar na een paar dagen is het weg.
Ik was nu in de gelegenheid om 2 diagnoses op te sturen. Ik hoop echt dat hierin iets te zien is en dat er een oplossing is. Het plezier die ik had net na de aanschaf is inmiddels ver verdwenen.
Diagnose voor Trueplay: 7946645
Diagnose na Trueplay: 7946664
Reputatie 7
Badge +2
Hey Francois,

Beide diagnoses laten een trueplay configuratie zien.
Wel zit er een klein verschil in de beide trueplay configuratie's
Ervaart u dit probleem op alle soorten geluid?
Dus TV geluid en Muziek?
Of alleen op 1 van de 2?
Badge
Hallo Tim,
Bij TV geluid is het mij nog niet opgevallen, het gaat mij om het geluid bij muziek. Na Truepley is het geluid vol en de bas zelfs zo dat ik bijna geneigd ben om de deze naar de min te schuiven in de EQ. Na een paar dagen zet ik de bas bijna op vol en moet ik het volume echt een stuk hoger zetten als vlak na de Trueplay instelling. Het geluid is dan ook minder vol.
Reputatie 7
Badge +2
Wil je verzoeken onze helpdesk telefonisch te contacteren.
Kaart graag referentie nummer.: 171013-000527 aan als je contact hebt mijn collega.