Vraag

Verdwijnende Symfonisk speakers.

  • 5 April 2021
  • 5 reacties
  • 194 Bekeken

Beste forum leden,

 

Ik wil graag jullie hulp inschakelen. Sinds 5 maanden heb ik op verschillende plekken in ons huis de Ikea symfonisk speakers staan, maar deze geven sinds een maand of drie niets anders dan problemen. Speakers verdwijnen uit de sonos app (soms 1 soms allemaal, bepaalde kamers hebben maar 1 luidspreker en een ? Als het om een paar gaat verbinding wordt verbroken tijdens afspelen, volume is niet t bedienen muziek is niet te stoppen etc etc)

 

situatie:

oppervlakte beneden verdeeld over drie kamers (woonkamer 1, woonkamer 2, werk/studie kamer) is 180m2

ik maak gebruik van een mesh WiFi netwerk met 4 punten om de totale oppervlakte van het huis goed te kunnen voorzien van WiFi.

 

woonkamer 1 heeft 4x symfonisk die telkens verdwijnen

woonkamer 2 heeft 2x symfonisk deze zijn op moment van schrijven volledig onvindbaar ook na een reset maar wel zichtbaar in de lijst met niet gekoppelde spelers.

 

werk/studie kamer 2x symfonisk (ook dan weer wel gekoppeld dan weer niet)

 

verschillende malen een reset uitgevoerd etc maar niets lijkt te helpen.

 

inmiddels ben ik zover dat ik de boel maar weg wil doen vanwege de verschrikkelijk onbetrouwbare performance.

 

Wie heeft raad voor me of en oplossing 


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Niet zichtbare speakers duidt op netwerkproblemen. Hoe ziet je netwerk eruit?

Bedankt voor je reactie.

woonkamer 1 mesh router van huawei (hier staan 4 symfonisk)

woonkamer 2 zelfde type mesh router de werkkamer grenst aan de 2e woonkamer en heeft goede dekking 

vide ook een mesh router van huawei 

keuken mesh router van huawei 

adsl modem net WiFi uit (experia box) op de poorten de verschillende mesh routers aangesloten.

draadloze snelheid via speedtest is overal het maximale.

 

ik heb alle oude netwerken verwijderd uit de app

Reputatie 7

Sonos en mesh is niet altijd een gelukkige combinatie. Staan alle mesh-punten als access point geconfigureerd (jij hebt het over routers, maar dan heb je verschillende netwerken, die elkaar minder goed kunnen zien)?

Het zit wat ingewikkeld in elkaar het zijn mesh routers die een mesh netwerk maken met 1 ssid. Er is dan sprake van 1 hoofd router die 3 andere routers configureert als access points. 

Reputatie 7

Als alles inderdaad als access point staat, dan zijn mijn tips een beetje op. Is het mogelijk één van de speakers bedraad te verbinden?