Verbindingsproblemen Sonos Play:1.

  • 14 January 2022
  • 5 reacties
  • 235 Bekeken

Allen,

Sinds wij in ons nieuwbouwhuis wonen heb ik problemen met de verbinding van de Sonos play:1 speaker op de eerste verdieping.

 

Wij hebben het volgende systeem in huis:

Wifi d.m.v. TP Link Deco M4. Hoofd deco bekabeld aangesloten op het ziggo modem in de meterkast → Deco in het kantoor → Deco op zolder

Begane grond: Boost aangesloten op het ziggo modem in de meterkast → Play:1 in de keuken → Beam bij de TV → Five in de woonkamer.

1e verdieping: Play:1.

 

De Play:1 zou ik graag in mijn kantoor willen neerzetten maar dan wordt de speaker of niet gezien of de muziek valt steeds weg. Ruimtelijk gezien zou de speaker boven de Play:1 in de keuken staan. De play:1 in de keuken staat ook het dichts bij de Boost (enkel gescheiden door de muur tussen de keuken en de hal).

 

Het merkwaardige is dat als ik de Play:1 op de overloop op de verdieping neerzet deze wel zichtbaar is in de app. Maar om stabiel muziek af te spelen moet ik eerst muziek aanzetten op 1 van de speakers van de begane grond en dan vervolgens de Play:1 op de verdieping erbij zetten in een groep. Als ik de Play:1 op de overloop niet groepeer met een speaker op de begane grond is er geen stabiele verbinding en valt de muziek dan ook steeds weg.

 

De wifi van het Ziggo modem staat uit en de TP staat ingesteld als AP. Zelf heb ik het idee dat de sonos wifi niet sterk genoeg is om tot de 1e verdieping te komen. Heeft iemand een soortgelijk probleem? Alle tips and tricks zijn welkom!


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

5 Reacties

Reputatie 7

Staan de Boost en de weigerende Play: ver genoeg van andere wifi-zenders (met name de Deco devices)?

De weigerende Play staat op minimaal 2m vanaf de Deco of ik deze nou op de overloop neerzet of op de beoogde locatie in het kantoor.

De boost hangt in de meterkast op een cm of 20 boven de hoofd Deco.

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen @Ramonus 

 

Hoe staat het er momenteel voor? werkt alles weer naar behoren? 

He @Jeroen V

 

Ik heb helaas nog steeds problemen met de verbinding van de play:1.

Ondertussen heb ik ook al de verschillende sonos netwerkkanalen geprobeerd maar helaas zonder succes.

Toevallig vandaag ging het aan het begin van de ochtend redelijk goed met de verbinding maar zojuist is de play:1 weer uit de sonos app verdwenen.

Reputatie 4
Badge +1

Goedemorgen @Ramonus 

Excuses voor de late reactie.

 

In dit geval is het aan te raden om even telefonisch contact met ons op te nemen.

We zullen je dan vragen om een diagnose in te sturen.

Vanuit een diagnose kunnen we kijken hoe sterk de verbinding is naar de Play:1 boven.

Ook kunnen we eventueel zien of er veel interferentie in de buurt is wat de Play:1 doet verstoren. .