Vraag

Verbindingsproblemen met tunein (radiozenders).

• 9 januari 2016
  • 7 reacties
  • 4848 Bekeken

Badge +1
Hallo allemaal,

Afgelopen week het probleem dat de radiozenders via tunein wegvallen. Bij het opnieuw verbinden krijg ik de melding: "kan geen verbinding maken met het sonos systeem". Dit geldt voor bijna alle radiostations. Spotify geeft geen enkel probleem. Wie heeft dit probleem ook?

7 Reacties

Ik merk wel dat ik na de laatste update steeds vaker de melding krijg "kan geen verbinding maken met het sonos systeem"
Voor de update had ik eigenlijk nooit of nauwelijks problemen.
Reputatie 6
Badge +2
Ik merk wel dat ik na de laatste update steeds vaker de melding krijg "kan geen verbinding maken met het sonos systeem"

Soms kan een update van de Sonos-software een onderliggend IP-probleem aan het licht brengen. Jouw symptomen zouden daarop kunnen wijzen. Je kunt het volgende proberen:
  1. Haal alles wat aan het netwerk verbonden is, van de stroom. Computers, router, printer(s), telefoon(s). Alles.
  2. Wacht 30 seconden.
  3. Zet de router aan de stroom.
  4. Zet de bedrade Sonos-componenten weer aan de stroom.
  5. Zet de draadloze Sonos-componenten weer aan de stroom.
  6. Zet de rest aan de stroom.
Wacht tussen de stappen steeds 30 seconden en begin pas met een nieuwe categorie als de vorige volledig is opgestart.

Soms kan een update van de Sonos-software een onderliggend IP-probleem aan het licht brengen. Jouw symptomen zouden daarop kunnen wijzen. Je kunt het volgende proberen:
  1. Haal alles wat aan het netwerk verbonden is, van de stroom. Computers, router, printer(s), telefoon(s). Alles.
  2. Wacht 30 seconden.
Wacht tussen de stappen steeds 30 seconden en begin pas met een nieuwe categorie als de vorige volledig is opgestart.

Ik kamp met hetzelfde probleem. Als IT-er heb ik alle mogelijke IT-conflicten, wifi kanalen en dergelijke uitgesloten of geoptimaliseerd. Ik heb ook heel sterk het gevoel (kan het niet aantonen) dat het aan TuneIn Radio ligt ... Uiteindelijk herstelt het zich allemaal vanzelf, maar wordt toch meer en meer een heel storend probleem ...
Reputatie 5
Badge +2

2. Wacht 30 seconden.

Ik kamp met hetzelfde probleem. Als IT-er heb ik alle mogelijke IT-conflicten, wifi kanalen en dergelijke uitgesloten of geoptimaliseerd. Ik heb ook heel sterk het gevoel (kan het niet aantonen) dat het aan TuneIn Radio ligt ... Uiteindelijk herstelt het zich allemaal vanzelf, maar wordt toch meer en meer een heel storend probleem ...

Om welke radio zender gaat? Speel je de radio zender af vanaf de Sonos favorieten? Als dat zo is, verwijder de radio zender uit de Sonos favorieten en zoek de zender opnieuw op, de radio zenders veranderen nog welis van stream waardoor je een verouderde link krijg vanuit de Sonos favorieten. Als het probleem zich laat zien, stuur dan even een diagnose in en post deze hier.
Enkele weken terug is het begonnen. Mijn VRT stations (een, radio2, stubru, mnm, klara,...): ze kunnen niet meer afgespeeld op de sonos (unable to play radiostation). Sinds deze week is LaPremière ook niet meer te beluisteren. De zenders uit het buitenland, die werken nog wel. Haleluja!
Onze internetverbinding en de bridge ne keer uit de stekker gehaald. Heeft niet geholpen.
Het radio station weghalen uit de favorieten lijst, dan is het niet meer te vinden (althans toch voor wat betreft het VRT station één; locale zenders bij de vleet, maar de VRT stations worden niet meer gevonden).
Ik ga nu nog wel eens de grondige afschakeling (alle componenten) proberen. Ik hoop dat het goed komt. Ik vrees dat het aan die tunein apllicatie ligt (en dat het mogelijks een centenkwestie is: de zenders die niet betalen komen er niet op).
Tot nader order Sonos van alle kerstlijstjes geschrapt. Stout hé 🙂
Reputatie 3
https://en.community.sonos.com/nederlands-sonos-forum-229095/vrt-radiostations-6758652

Opgelost! 🙂
Ik kan bovenstaande link niet openen, hoe kan het Tunein probleem worden opgelost, ik kamp met dezelfde issues!

Reageer