Vraag

Verbindingsproblemen

• 22 juni 2020
  • 4 reacties
  • 121 Bekeken

Ik heb een Zoneplayer die rechtstreeks (via kabel) is aangesloten op mijn versterker. Verder nog 2 kamers die draadloos werken met Play3 boxen.

De draaloze situatie werkt prima, maar de bekabelde aansluiting valt steeds even weg. In ieder geval zo gauw als iemand zijn telefoon of tablet gaat gebruiken. (dus als er verbinding wordt gemaakt met wifi)

Het is dus totaal onlogisch, omdat de enige situatie die niet via wifi verbonden is, valt steeds weg.

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

4 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hey Erik,

Dus wanneer iemand zijn telefoon of tablet gebruikt dan valt het geluid even weg van de bekabelde speler?

Zou je eens een diagnose willen versturen zodra dit gebeurt?

Als je hier het bevestigingsnummer plaatst kijk ik er graag even naar voor je.

Hallo Mark,

Dank je voor je reactie.

Het is net gebeurd en ik heb meteen de diagnose verzonden. Tijdens het versturen kwam het geluid terug en verdween weer.

Het is trouwens niet alleen als iemand zijn telefoon of tablet aanzet, het gebeurt ook wel zonder dat wij iets doen.

Ik hoop dat het voor jou duidelijk is wat de oorzaak is want ik geniet zo helemaal niet meer van mijn muziek

Het nummer is 728235375

Vriendelijke groeten,

Erik

Reputatie 7
Badge +2

Dankje voor de diagnose.

Deze geeft aan dat de Huiskamer Connect niet is aangesloten via ethernet kabel, en maakt hierdoor gebruik van je eigen “voorons” wifi.

Mogelijk is de kabel defect, zou je willen verzoeken de Sonos via een andere ethernet kabel te verbinden.

Tevens kan je zelf nazien of je op de kabel aangesloten staat.

Via: Instellingen > Systeem > Over mijn systeem.

Bij elk component komt de tekst WM:0 of WM:1 naar voren.

WM:1 zou je huidig zien, wat zou inhouden dat je volledig draadloos bent verbonden op je eigen wifi.

WM:0 zou aanduiden dat 1 of meer componenten met ethernet kabel verbonden staan op je router.

Meer over het verschil tussen Sonos-wifi en je eigen-wifi kan je vinden op de volgende community post.

Je zou het ook met een andere speaker kunnen testen, mocht de Connect met andere kabel nog geen WM:0 weergeven.

Beste Tim,

Bedankt voor je info. De kabel van de router naar de connect was niet in orde. Ik heb een nieuwe connector gemonteerd. Daarna kon ik wifi uitzetten.

Nu maar afwachten of het probleem.opgelost is.

Bedankt voor je hulp!

Vriendelijke groeten

Erik

Reageer