Vraag

verbinding valt weg

• 10 januari 2020
  • 18 reacties
  • 366 Bekeken

Badge

wij hebben 3 sonos boxen in huis 2 keer de play3 en 1 keer de speaker lamp van ikea. 1 van de 2 play3 boxen is bekabeld en de andere 2 boxen zijn op het wifi verbonden alleen nu wil het gebeuren dat de 2 die via wifi verbinding maken regelmatig weg vallen en ik eerst opnieuw verbinding moet maken voordat deze weer gezien worden iemand een idee hoe dit zou kunnen opgelost worden?

18 Reacties

Reputatie 4
Badge +3

Hey Michel,

Als je een speaker bekabeld heb dan zal deze SonosNet creeren, en zullen de andere speakers hier verbinding mee proberen te maken.

Zou je ons anders een diagnose willen sturen zodra je merkt dat ze weggevallen zijn?

Dan kijken we er graag even naar voor je.

Badge

Hoi Mark,

Ik zou wanneer het gebeurd de diagnose uploaden. het enige wat je ziet dan is de play 3 box die bekabeld is met de rest is geen verbinding te maken dan. Om de diagnose duidelijk te krijgen wil je dan de status van de box hebben?

Reputatie 4
Badge +3

Je zou nu al een diagnose kunnen maken, alleen als het nu goed gaat zouden we er misschien niets raar uit kunnen halen.

Op het moment dat ze dan wegvallen kunnen we vaak veel duidelijker zien wat er gebeurt.

Badge

Hey Mark,

Heb net een diagnose gemaakt met alles functionerend zou er ook nog 1 maken als het probleem weer voor doet!

Het nummer is:1256277080

Reputatie 4
Badge +3

Hey Michel,

Bedankt voor de diagnose.

Ook zie ik hierin wel wat misgaan, het lijkt erop dat er een dubbele DHCP-server zit, oftwel een andere router.

Als ik het goed zie is Ziggo je provider en soms wil de Horizonbox wel eens op de Ziggo connectbox aangesloten staan, en als dit het geval is dan is dat de oorzaak van je probleem.

Zie het als 2 kapiteinen op 1 schip, ze willen beide een ip-adres uitdelen.

Badge

Gaat het hierbij om de Wi-Fi van de horizon box dat die uit moet? Of hoe bedoel je dat precies?

Reputatie 4
Badge +3

Nee, het is een vaste ethernet verbinding.

Het kan ook een andere router zijn, alleen de horizonbox is de meest voorkomende.

Badge

En hoe is dit probleem het makkelijkst op te lossen dan?

Reputatie 4
Badge +3

Door de netwerk verbinding te verbreken tussen de 2 apparaten, of door de DHCP-server uit te zetten van de Horizonbox.

Daarbij is de eerste optie wel de makkelijkste.

Badge

Als het goed is heb ik de DHCP-server uit kunnen zetten heb ook een nieuwe diagnose gemaakt met het volgende nummer 891569620 zou je hier nog een keer naar willen kijken?

Reputatie 4
Badge +3

Als die nu uitstaat zou je er geen last meer van mogen hebben, ik zie het zo snel ook niet terug in de diagnose.

Mocht je nog wel een keer problemen ervaren, maak dan een nieuwe diagnose, dan kijk ik er graag nog naar voor je.

Badge

Is goed zou ik doen! Bedankt voor de hulp zo ver! :)

Badge

Het is een hele tijd goed gegaan maar heb nu het probleem dat er 1 box gezien word en de rest niet.

1136775648 heb al een diagnose gemaakt

Reputatie 7
Badge +2

Zou de draadloze Sonos automatisch zien verschijnen als je de Ziggo modem en bekabelde speaker 1-malig stroomloos maakt en opnieuw zou aansluiten?

En indien dit niet zou gebeuren, wat ervaar je als je via de Sonos app zou aangeven ontbrekende componenten te willen toevoegen? (Instellingen > Systeem > Ontbrekend product zoeken)

Badge

Heb het gedaan zoals gevraagd ik zie nu de 2 draadloze netwerken. Alleen de bekabelde box zie ik niet meer en kan ook geen verbinding hiermee krijgen ook niet als ik het product zoek. Heb weer een diagnose bij gemaakt

1282670265

Reputatie 4
Badge +3

Hey Michel,

Bedankt voor de diagnoses.

Hierin zie ik een tweede netwerk (Dubbele DHCP) dit zal dan wel je problemen verklaren, er zit een tweede router aangesloten op je ziggo connectbox.

Soms zien we weleens dat de Ziggo Horizon box ook aangesloten staat op het netwerk, deze heeft ook een router functie en kan problemen geven.

Mocht het je horizonbox zijn, raad ik je aan om de netwerk kabel hier uit te halen, dan zou je geen problemen meer mogen hebben.

Badge

ik heb toen de DHCP van de horizon box uitgezet dus dit moet als het goed is nog steeds zo zijn. er zit ook geen netwerkkabel in de horizon box. kan het nog een andere oorzaak hebben?

Badge

ik heb nu aan alle boxen een statisch ip adres gegeven kan het probleem ook zo opgelost zijn?

Reageer