Vraag

Verbinding problemen

  • 29 December 2020
  • 11 reacties
  • 461 Bekeken

Goedemorgen,

 

Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een Sonos Arc / Move en 3 One SL.

Dit heb ik allemaal aangesloten in huis en via de app, het leek echt perfect. Eigenlijk vanaf de 2e dag zijn er problemen.

Als de sonos app geopend is kan hij het halve systeem maar vinden of de Sonos Move staat weer offline en het laatste probleem is dat mijn vrouw in haar app soms het hele systeem ziet en ik niet of andersom.

 

Wat kan ik hier aan doen ?

Morgen wordt er voor alle zekerheid al een Sonos Boost geleverd om her via die manier te proberen.

 

Mvg


Reageren op dit topic is niet mogelijk.

11 Reacties

Reputatie 5
Badge +3

Afstanden van componenten.?
Welk netwerk gebruik je? Sonos of eigen 
Gebruik je meerdere accespoints of versterkers.?

Beste wel een hoop onduidelijkheden wat betreft je situatie.
 

Reputatie 6
Badge +3

Eerst maar die Boost proberen, big chance dat de problemen opgelost zijn (aangenomen dat nu alles via standaard huis wifi loopt).

Reputatie 7

Een mogelijkheid zou ook kunnen zijn een (liefst zo centraal mogelijk gelegen) speaker bedraad aan te sluiten. Let op: dat mag geen surround speaker zijn. Net als bij een Boost maakt Sonos dan een eigen netwerk aan. De Sonos Move zal geen gebruik maken van dit netwerk - die moet echt op je wifi.

Sorry voor mijn onduidelijkheden .

 

Ik maak gebruik van een standaard KPN router en een extra router erbij netgear nighthawk.

Het WiFi netwerk van de nighthawk heeft dezelfde naam als de KPN router zodat ze elkaars WiFi versterken.

Ook wordt er gebruik gemaakt van een WiFi versterker van KPN.

 

Het gaat om een redelijk nieuw huis waar bij binnenkomst in de hal ook direct de meterkast en de routers zitten.

 

De Arc en 2 One SL zitten op nog geen 4 meter van de meterkast.

De move zit op nog geen 2 meter van de router/meterkast.

 

Is het een optie om het WiFi netwerk van de router (nighthawk) een andere naam te geven zodat alleen de Sonos hierop kan werken ?

Reputatie 7

Twee routers? Staat de Nighthawk niet in ap-modus (access point)?

Daar heb ik geen idee van, ik ben zo thuis.

Dan ga ik even inloggen op de nighthawk.

 

 

Reputatie 7

Kijk maar eens of dat helpt. Twee routers die elk hun eigen ip-adressen uitdelen kan problemen geven.

Reputatie 6
Badge +3

Ja en ook die versterkers gaan niet lekker met Sonos. Je Boost zou in principe al die issues moeten oplossen.

De router staat als access point ingesteld, het is nog niet opgelost.

We wachten voor de zekerheid morgen af mbt Sonos Boost.

 

Ik laat het weten.

 

Voor nu al bedankt voor jullie hulp

Reputatie 5
Badge +3

Het gaat om een redelijk nieuw huis waar bij binnenkomst in de hal ook direct de meterkast en de routers zitten.

Als ik je goed begrijp staan de twee routers vlakbij elkaar in een kleine ruimte. Als ze beide WiFi uitzenden zal dit behoorlijk storen met elkaar. Mijn advies zou zijn om de WiFi van de KPN router uit te zetten en als het mogelijk is geen router/access point of Sonos Boost in de meterkast te plaatsen maar er buiten. Je wilt draadloze apparaten altijd minimaal 50cm uit elkaar zetten.

Bedankt voor alle informatie

 

Ik heb nu de nighthawk als access point ingesteld en de Sonos Boost geplaats en nu werkt het goed.

 

Fijn dat jullie allemaal mee hebben gedacht.